tirsdag, august 29, 2006

Tine : Seksualundervisning for nybegynner

Gunn Samantha: Men du, da stikker jeg en tur i matforretningen, jeg.

Hun har allerede trukket på seg de grønne fiskestøvlene og regnjakken ligger garantert trygt plassert i skinnsekken moren hennes kjøpte til seg selv da GS gikk i 6. klasse. Hurra for gjenbruk. Retro er jo dessuten moderne nå. Det var ihvertfall det moren sa for å bli kvitt makkverket. Hjelmen under armen og sykkelnøkkel rundt halsen. GS er veldig kul, selv når hun kun skal et lite ærend i butikken. Hvordan klarer hun det, tenker jeg, uten å helt ville vite svaret.

Meg: Veeeeent! Kan du plukke opp noen greier for meg også eller? Så bare legger du ut til når jeg får penger... en gang.
GS (Tilsynelatende veldig glad for at jeg i det hele tatt snakker til henne, forståelig nok) : Ja da, klart det! Hva ønsker Madammen?
Meg (dette er for lett): Ikke så mye, fem pakker O.B., så har jeg, to store melkesjokolader med daim, en sånn italiensk is, samme hvilken, en boks stenfrie druer, negllakkfjerner, og en... ta tre pakker profil du. Man vet jo aldri.

GS gjorde store øyne. Jeg sa at om hun syntes det ble mye kunne hun alltids gå i to runder, det var ikke noe som hastet, men at det var kjipt å måtte gå to ganger om det regnet. GS kremtet og sa at det faktisk ikke var det som var problemet. Heller dette med O.B. Jeg kremtet selv, og ba henne utdype nærmere. For dette virket jo helt utenkelig.

Det skulle vise seg at GS aldri har prøvd tamponger. Ikke profil heller for den saks skyld. Og det i en alder av 20+. Dette er jo mitt felt, sa jeg oppriktig medfølende og ba henne spre bena. Det var en vits fra min side, men pliktoppfyllende som hun er, gjorde hun nettopp dette. Vi ble fort enige om at det burde finnes andre løsninger. Heldigvis gjorde det nettopp det.

Og slik ble det til at Gunn Samantha og Ass-hild (Hail the Ass om du vil;) startet sin opplysningstjeneste. Gunn Samantha og jeg svarer på pinlige spørsmål når det skulle være. Helst med en gang. Jeg har fortsatt ufine bilder på netthinnen.

5 Kommentarer:

Blogger VamPus sa...

Hmmmmm. Denne bloggen lurer jeg litt på..

2:12 p.m.  
Blogger Tine sa...

Det var jo først ment som en spøk da, men det å sette opp spalten "Asshild&Gunn Samantha svarer på pinlige spørsmål" hadde jo faktisk vært riktig så festlig. Jeg kunne forklare og GS kunne... skrive. Samarbeid er jo nøkkelen til alt vennskap.

7:23 p.m.  
Anonymous Anonym sa...

tamponger er vanskelig, det! Jeg jobber paa akutten paa et stort sykehus i England, og har faktisk blitt oppsokt paa jobb av to jenter som lurte paa om jeg kunne ta en titt og sjekke at tampongen til den ene jenta var i rette hull. Ok, tenkte jeg, dette var pussig. Og pussigere var det da de forklarte at en av sykepleierne paa akutten hadde faktisk satt tampongem inn for henne ti minutter tidligere, men de var litt nervos om det var gjort paa riktig maate!!! Folk er dumme, det er mitt motto!

2:57 a.m.  
Blogger Sunni sa...

haha.. en genial blogg :D
Ikke spør åssen jeg kom inn på bloggen deres engang.!

1:12 p.m.  
Blogger Gunn Samantha sa...

Hvordan kom du inn på bloggen vår?

1:46 p.m.  

Legg inn en kommentar

<< Hjem