mandag, september 11, 2006

Tine : Da Asshild skulle stelle hjemme.

Helt siden Gunn Sam kom med den egentlige grunnen til at hun alltid tar seg en gåtur på søndager før hun tar oppvasken har jeg mast for å finne ut hvem denne Narvesengutten er. Etter timer med utspørring innrømmet hun til slutt at det var en fyr hun først hadde sett da hun gikk i tog mot USAs invasjon i Irak eller bruk av Atom-våpen eller hvalfangst eller noe annet hun tydeligvis har snakket mye om at hun er veldig opptatt av. Etter enda flere timer med press om at hun skulle be han med ut på date, gikk hun til slutt med på det. I min iver tok det hele litt av, og da jeg så hvor stresset Gunn Sam ble av tanken på noe mer enn en fem minutters samtale med et medlem av det motsatte kjønn, endte det faktisk opp med at jeg sa jeg kunne ta meg av matlagingen. Etter atter uttallige timer gikk hun noe motvillig også med på det.

Og det begynte bra. Jeg hadde fri den dagen, og hadde seriøst stått opp tidlig for å dra til butikken for å handle. Pizza var på menyen, for jeg tenkte at det er alltid en sikker vinner, sånn rent erfaringsmessig. Da jeg hadde besøk av Han Kjekke tok det noe lenger tid å kle på seg en planlagt, så jeg rakk ikke polet. Fuck og faen, men så kom jeg på at det egentlig ikke var noen grunn til bekymring, Gunn Sam drikker jo faktisk sjeldent mer enn et halvt glass allikevel, så den stusselige flasken fra forrige helg burde holde.
Da jeg hadde fått sendt ut Han Kjekke, tenkte jeg ta meg et glass, bare for å sjekke liksom. Etter en hel natt med ikke akkurat rolig Hænky Pænky er et glass vin det eneste som duger, det er ihvertfall sikkert. Flasken var verre å få opp enn lille junior til eksen etter ti shots tequila (du kan jo gjette hvorfor det ble slutt), og da jeg endelig greide det, fulgte like så godt hele den øverste delen av flasken med korken.

Etter det gikk det ganske fort. Det eneste jeg husker er masse rødt og vått, at jeg hylte høyt, og at Han Kjekke akkurat rakk å komme inn døren før det svartnet helt for meg. Riktignok har han et IQ-nivå (eller "iku" som han pleier stave det) på linje med en brokkoli, men han greide faktisk å få summet seg til å ta meg med på legevakten. Åtte sting millimeter fra pulsåren rikere kom jeg noen timer senere tilbake til leiligheten. Gunn Sam sendte meg en melding om sykkelpunktering og vanskelig med å komme seg hjem, men at hun gikk så raskt hun kunne (Gunn Sam nekter å bruke motoriserte kjøretøy innenfor bygrensene, da hun mener at det forurenser, ikke spør). Fordi Han Kjekke og jeg hadde stoppet for en trøstedrink eller fem i leiligheten hans før jeg kom meg opp i etasjen min, skjønte jeg ikke helt hvorfor dette skulle bry meg, så jeg slettet den uten å tenke noe videre over saken. Det var først da jeg så en reklame for Gildes pølser, etterfulgt av en for Maybeline Mascara, at det slo meg: i dag var Daten med stor D. En kjapp titt på klokken avgjorde at det virkelig ikke var tid til innkjøp av noe som helst. Det var nesten så jeg fikk dårlig samvittighet, men så kom jeg på at jeg ikke hadde spist noe hele dagen og at den vonde magefølelsen nok sannsynligvis i hovedsak skyldtes nettopp det.

Panikksøk på kjøkkenet. Samtlige kjøkkenskuffer var bunnskrapt. Vi hadde vann, mel, salt, smør, gjær og en halv basilikumplante. Heldigvis er jeg ganske så kreativ av natur, og kom på at jeg i innflyttningsgave hadde fått en pakke med tomatsuppe av en venninne. Klokken ti på syv kom Gunn Sam, og ti minutter senere dumpet Narvesengutten inn døren også. Med Palestina-skjerf og utslitte Converse som faktisk var utslitte fordi de var det og ikke bare kjøpt sånn. Stilig. Jeg ba han ta dem av seg på utsiden.

Begge var rørt over at jeg hadde tent lys, slengt en duk på bordet og til og med dekket på, til tross for mine åtte sting. Ord som 'totalt selvoppfostrende' ble brukt. Jeg glise henrykt. Det eneste som ødela litt av stemningen var da Narvesengutten hvisket meg i øret at arret kom til å bli riktig så sexy og at det virkelig ikke var noen grunn til bekymring for min mojo. Gunn Sam snerret da han gikk for å vaske hendene, og jeg tolket det som at de ville være alene.

Hvordan daten gikk forøvrig må du ikke spørre meg om, men jeg har en følelse av at nipple-rundstykkene mine (jepp, så naturtro som du kan få dem) og tomatsuppen med de penisformede pastaskruer var akkurat midt i blinken. Jeg mener, hvorfor ikke?

4 Kommentarer:

Blogger Odd sa...

Fantastisk.

1:09 p.m.  
Anonymous Anonym sa...

Det er hårda bud...

7:24 p.m.  
Blogger Tine sa...

Odd Sevje: Vet du, hadde Gunn Samantha ikke begynt å banne den dagen, så er det sikkert det hun også ville sagt.

Røverdatter: Skjønner ikke hva du prater om en gang... med mindre du snakker om Han Kjekke i går natt, for det var ganske hardt ja.

6:05 p.m.  
Blogger Tine sa...

Gosh.. Den var tørr.

6:05 p.m.  

Legg inn en kommentar

<< Hjem