mandag, september 18, 2006

Tine : Lazing on a Sunday afternoon

Jeg hadde glemt å ta på meg truser igjen, og var på vei hjem. For å komme Gunn Sam i forkjøpet, sannheten var vel heller det at trusene hadde forsvunnet under en sofa kvelden i forveien, men la oss nå ikke henge oss opp i detaljer, at det var derfor han stirret var ikke til å unngå. Etter to stopper flyttet han seg til setet ved siden av meg.

-I'm Jack.

Jeg kniste. Amerikanere er jo som kjent min spesialitet.

-As in Black Jack?

Jeg tenkte kondomer, han tenkte kortspill. I alle tilfeller var isen brutt og vi snakket hele resten av togturen. Han lo av den texasanske aksenten min (et år som utvekslingstudent, vettu) og jeg lo tilbake av den håpløse norsken hans. Jeg sa at selv om den var noe stakkarslig var den uansett veldig sexy. Jack rødmet og svarte at han likte jenter som var straight forward. Da jeg skulle av inviterte jeg han med på en kopp kaffe på stamkaféen min. Det hadde blitt en smule sent dagen før, og han jeg hadde dratt fra hadde ikke akkurat lagt kortene i mellom da han vekket meg: "Seriøst ass, dama kommer om en time, kanke du bare stikke mens jeg går i dusjen?" er lissom ikke akkurat måten å behandle underskrevne på. Jeg skrev en hurtig "Takk for i går"-lapp, signerte med et lebestiftmerke, og la den noe skjult på den rotete kjøkkenbenken. Kjente jeg typen rett måtte det nok en jente til for å rydde i noe slikt.

Kaffekaffekaffe og en gul kamel så var vi i gang. Vi ble sittende å spille black jack, ludo, og TP til klokken var fire. Da jeg var den eneste som kunne lese språket jukset jeg meg til å vinne, og han mente at jeg var en skitten liten pike som egentlig fortjente straff for å lure rike amerikanere på den måten. Jeg bet han lett i øreflippen og hvisket at det i grunn kunne stemme.

Jack ble med meg hjem. Jeg var sliten og han masserte de stakkars skuldrene mine til jeg sovnet. Etter et par timer våknet jeg opp til lekre Jack og nystekt grandiosa. Jeg smilte over at han faktisk hadde bitt seg merke i mitt medfølende uttrykk da jeg fikk vite at han ikke hadde smakt en real grandis enda.

Etter det ble vi begge enige om at det var bedre med min form for Black Jack enn hans.

3 Kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

vhilket spill er TP?

10:50 p.m.  
Anonymous Anonym sa...

Trivial pursuit, seff! Skjønt, kanskje ikke helt Åshilds type spill....? ;-)

1:32 a.m.  
Blogger Tine sa...

Moniika: ... *Rister på hodet*

Meeko: Du skal faktisk ikke dømme folk. Det har seg faktisk slik at med en touch av meg kan de fleste typer lek bli riktig så trivlige, bare så du vet det.

12:12 p.m.  

Legg inn en kommentar

<< Hjem