mandag, september 04, 2006

Tine : Om helgens festiviteter

Helgen så ut til å virke lovende fra første stund. Til å begynne med erklærte nemlig Gunn Sam allerede på onsdag at hun hadde bestemt seg på å kaste bort (det er mulig det ikke er gjengitt akkurat helt ordrett) enda en hel helg på å ligge ute i telt med Natur og Ungdom-venninnen sin (hun har ikke så mange, så vi kan godt la det bli med venninnen, skal vi?) noe jeg selvfølgelig alltid oppmuntrer henne til. Det er bra at en av oss er frisk norsk ungdom, som jeg alltid pleier å si. Som den fantastiske samboeren jeg er, hjalp jeg dem til og med med å smøre nistemat... Vel, ihvertfall så tilbød jeg meg å skrive handlelisten til blant annet nisten... og så la jeg til mine egne nødvendigheter når jeg først var i gang. GS er den som pleier å handle inn hos oss, og hun kunne jo ikke bare stikke av fra hennes del av husarbeidet selv om hun skal være borte noen dager. Rett skal være rett, det er dessuten tross alt hun som har sykkel med kurv og ekstra plass på bagasjebrettet.

Om jeg skulle ha noen baktanker i det jeg ba henne pakke til en ekstra dag? Meg? Ville aldri falt meg inn en gang. Jeg kan ha nevnt i en bisetning at det faktisk ville vært litt deilig å ikke ha noen som er konstant furutre-duftende sittende i leiligheten som dårlig stykke møbel (den nye økologiske såpen hennes setter seg seriøst i veggene), men bortsett fra det har jeg kun sett på disse teltturene som en hyggelig greie Gunn Sam liksom har hatt for å bøte på sitt heller lite spennende sosiale liv (eller dødt om du vil). Jeg kan allikevel innrømme at når jeg først fikk vite at jeg skulle være alene hjemme, så slo det meg at det for en gangs skyld ikke sto noe i veien for en liten sammenkomst hos meg. Til vanlig pleier jeg å kvie meg litt for å invitere til vors, da enkelte av oss (uten å nevne navn) ikke akkurat har hæla i taket når de sitter og nipper til en utvannet eplejuice, med konstant frykt for syreskader i tennene. Når man da heller ikke er noe fruktfat fra før av, så kan det faktisk være drepen for enhver anledning.

Den meget deilige og pene venninnen min, la oss for enkelhetens skyld kalle henne Baby i dag, kom akkurat i det GS var på vei ut inngangsdøren. Trøndersodd og en halvliter cola i tursekken, det var jo tross alt lørdag. Vi vinket så mye vi orket fra vinduet, og så satte vi i gang. Vi fikk luket ut alt som ikke var mitt, og resultatet var enestående. At naboene er bortreist for tiden og har gitt GS nøkkel så hun kan vanne potteplantene løste plassproblemet (leiligheten vår er faktisk så liten at det ikke er en uten grunn til at GS må sove på stuen. Vi fant ut at det var best, da jeg har litt oftere besøk), og jeg fikk faktisk stuet mer enn jeg trodde var mulig inn i den bittelille gangen deres. Etter at det var gjort, tok jeg på meg de tidligere nevnte rosa hotpantsene mine på, og gikk en kjapp tur ned til vaktmesteren for å endelig få introdusert meg selv (ja, Han Kjekke). Han Kjekke introduserte seg selv som Han Kjekke, og jeg sa at jeg egentlig het Lolitapus, Asshild blant venner, men at han godt kunne kalle meg Pus for short om han foretrakk det. Jeg smilte mitt vakreste smil, og derfra var det ikke så mye overtalelse som skulle til for at han frivillig tilbød seg å hjelpe oss flytte ut GS sin furutreduft-befengte sovesofa, i bytte mot naboenes lekre skinnsofa. Han Kjekke ble selvsagt invitert med på festivitetene, og det er kanskje ikke nødvendig å nevne at han ble mer enn kvelden ut. Hønkefaktor? En god åtter, og det med ganske mye booz innabords, ihvertfall de første timene.

Gunn Sam, om du leser dette før jeg kommer hjem, så har jeg lagt Aqua CDen, Enya CDen, og den med de hvalsangene på i en kasse hos Morten og de. Nøkkel ligger på benken. Eller i sofaen. Eller på soverommet mitt. Eller på badet. Eller et annet sted, vi var ganske høyt og lavt den kvelden, for å si det sånn. Nøkkelen var det ikke jeg som hadde ansvaret for uansett når jeg tenker meg om.

P.S. Er forresten meget spent på dette tv-programmet Sexskolen, som skal begynne på tv3. Jeg sendte jo inn søknad, men de var bare ute etter par, og det er jo ikke akkurat min greie. Bare reklamesangen alene får meg lyst til å se det. "I wanna have sex on the beach...."