onsdag, oktober 04, 2006

Gunn Samantha : Dømt for filming

Til tross for at Åshild av og til kan virke falskere enn Pamelas frontparti, tror jeg henne når hun hyler gjennom de lipglossbefengte leppene: "Åh, GUNNSAM! Nå tar vi en skikkelig KOLLEKTIVKVELD! Og så KOSER vi oss!" Vi skal jo bli kjempegode perlevenner, det kan det jo ikke være noen tvil om. At jeg så må slave foran komfyren og lage de browniesene hun krever for å virkelig ha det bra.

Vi skulle nemlig se på film. Og spise brownies. Disse to tingene er jo kjent for å binde oss sammen i herlig harmoni, men jeg må innrømme at jeg ble litt skeptisk da jeg så at det var "37 og 1/2" Åshild hadde valgt ut blant alle de godsakene hun kunne tatt. Men nei. Som et kompromiss mellom min toppliste (1. Tatt av vinden 2. Pride and Prejudice 3. Breakfast at Tiffany's) og hennes (1. Lovlig Blond 2. Almost Famous 3. Pride and Prejudice) ble det denne.
(Ja, jeg vet at alt du spør deg om hvorfor hun ikke plukket opp Mr. Darcy og co, men vi har allerede sett den fire ganger, og Åshild fremholder variasjon både i sengepartnere og filmer som et vesentlig eksistensgrunnlag)

Så uansett. Norsk film kan være bra, og jeg er faktisk positivt innstilt til konseptet. Jeg er derimot ikke positivt innstilt til "37 og 1/2". Jeg har kanskje ikke de mest hardtslående argumentene for hvorfor denne filmen suger hardt, men det holder vel å si at Kåre Conradi dør - og jeg feller ikke en gang en tøre. Jeg gråter mer av reklamen for den NetCom-reklamen med "I morgen". Det er ikke et godt tegn.

3 Kommentarer:

Blogger Tine sa...

Gunn Samantha, hva skal jeg egentlig gjøre med deg? Du synes jo selv at Titanic var litt for vovet.

5:28 p.m.  
Anonymous Anonym sa...

Jeg anbefaler en tur innom meg på Tøyensenteret før neste filmkveld, jeg er en røver på å anbefale kule filmer.

7:08 a.m.  
Blogger Tine sa...

Da har vi en date, Iversen:D

3:18 p.m.  

Legg inn en kommentar

<< Hjem