mandag, oktober 09, 2006

Gunn Samantha : Dustegutter!

I helgen skjedde det noe underlig med dvd-spilleren. Den samarbeider helt fint om alt en ønsker er å trykke play og så se filmen helt til den er slutt. Om man derimot mot all formodning skulle ha preferanser når det kommer til språk (selv om å se Pirates of the Caribbean dubbet til nederlandsk var morsomt...), ønsker å ta pause underveis eller slike vågale ting som å velge kapittel, slår den seg helt vrang. Dette har selvfølgelig irritert oss grenseløst, og jeg tok på meg oppgaven å fikse den.
Med brukermanual i den ene hånden og en tasteklar finger i den andre satte jeg meg foran vidunderet for å gi den et par alvorsord. Jeg trykket, tastet, lagret nye språkinnstillinger, dunket den "lett vennskapelig" mellom skulderbladene, og trykket lenge og kort og dobbeltklikket på alle taster. Men ingenting hjalp, og i tillegg til en spiller med nederlandske preferanser hadde jeg nå skrudd på alle tekniske duppedingser som finnes. Jeg bestemte oss for at dette var et håpløst avsnitt, og at i overimorgen skulle vi dra på Elkjøp og kjøpe oss en ny, som kunne spole og ikke bare hoppe kapitler.

Så kom Aksel, og jeg begynte å skryte av mine bravader som teknisk reparatør. Jeg hadde jo tross alt gjort ganske mye. Han nikket medfølende og hørte meg legge ut i ti hele minutter. Så spurte han hva problemet var, og jeg forklarte. Da gikk han bort til spilleren vår og sa (eksakte ord):
"Å, en slik. Jeg har ikke sett den før, men altså... Hvis jeg bare..."
og så trykket han på en knapp, og alt var i orden. Han snudde seg mot meg for et takkekyss eller noe slikt, men i stedet for var det en fresrasende Gunn som satt i sofaen. Jeg var rett og slett hoppende sint - jeg ville mye heller ha investert en tusenlapp i ny dvd-spiller fremfor at han kunne komme med guttefingeren sin og trykke på en enkelt jævla knapp og så simsalabim.

2 Kommentarer:

Blogger Odd sa...

"han kunne komme med guttefingeren sin og trykke på en enkelt jævla knapp og så simsalabim."

tihi

11:39 a.m.  
Blogger Tine sa...

Forskjellen på GS og meg er at jeg faktisk kan løpe opp og ned trappene i hotpantsene mine og så kommer det en slik en og hjelper meg. Jeg tror faktisk at Aksel har større sjangs. Eller forresten, glem det.

3:24 p.m.  

Legg inn en kommentar

<< Hjem