søndag, oktober 29, 2006

Tine : Helgens eskapader: Christian

Alkoholenheter: Tja. Antall knull: Tja. Antall sigaretter: 0. Antall ødelagte klesplagg: Ett.... Vel, to, men trusene fra H&M er liksom en forbruksvare.

Det begynte på fredag. Jeg var på vei hjem fra tannlegen, og skulle bare titte litt på jakkene i vinduet. Jeg bruker en hvit Guess-kåpe for tiden, og om du ender opp på gulvet lørdag kveld, så er jo ikke dette så veldig gunstig. Jeg så ned på veien inn og han så bort og fire sekunder senere var kaffen til vedkommende over hele meg. Kåpen ødelagt, og skjerfet også. Jeg satte i et hyl og skulle akkurat til å skylle ut en reprimande av dimensjoner da jeg så de blå øynene hans.

Well, it's a marvelous night for a moondance
With the stars up above in your eyes
A fantabulous night to make romance
'Neath the cover of October skies
And all the leaves on the trees are falling
To the sound of the breezes that blow
And I'm trying to please to the calling
Of your heart-strings that play soft and low
And all the night's magic seems to whisper and hush
And all the soft moonlight seems to shine in your blush


Can I just have one more moondance
with you, my love

Can I just make some more romance
with you, my love


Han så på meg, la en finger på munnen min og sa at nå hadde jeg følgende tre alternativer:
  1. Bli med ut på ny kåpe.
  2. Bli med ut på ny kåpe og ny kaffe.
  3. Bli med ut på ny kåpe og kaffe, og middag hos han i morgen.
Jeg gispet, og det blinket i Tiger-belte hans. Hva kan jeg si, det har sine fordeler ved å handle i Bogstaveien. Vel, foreslo jeg, vi kunne ta en ny kåpe nå og en middag for eksempel? Og han sa deal, og ga meg armen på en meget gentlemanaktig måte. (Her må jeg legge til at enda så kjekk han var så svelget jeg i all hemmelighet noen tårer, jeg elsket den hvite kåpen. Det er det beste kuppet jeg har gjort på salg i hele mitt liv. 500 kroner, og den gikk så vakkert til støvlettene mine.)

Etter en times aktiv butikkransakelse (og han har god smak!) endte vi opp med et vidunder i sjokoladebrunt. Han påpekte at den sto til øynene mine, og jeg lo og sa det var linser. "Jeg som trodde du var halvt latino!" Meget godt tegn. Alle gutter synes latino er hått. Jeg lot den siste kommentaren være åpen.

Well, I wanna make love to you tonight
I can't wait 'til the morning has come
And I know that the time is just right
And straight into my arms you will run
And when you come my heart will be waiting
To make sure that you're never alone
There and then all my dreams will come true, dear
There and then I will make you my own
Any time I touch you, you just tremble inside
And I know how much you want me that you can't hide

Etter to kopper café latte (fristelsen var for stor, bare smilet hans var nok til at det surklet i trusene mine) og uendelige fantastiske diskusjoner om alt fra gutteturene hans til Hellas, til hvor jeg tar pedikyr, gikk vi hver til vårt. Jeg fikk melding av han før jeg kom inn døren til leiligheten vår. Han mente jeg var en av de bedre uhellene han hadde utført. Middag var i alle dessuten klokken åtte dagen etter om jeg fortsatt var interessert. Jeg siterte Michael Bublé:

Well, I wanna make love to you tonight
I can't wait 'til the morning has come
And I know that the time is just right
And straight into my arms you will run
And when you come my heart will be waiting
To make sure that you're never alone
There and then all my dreams will come true, dear
There and then I will make you my own
Any time you touch me, I just tremble inside
And I know how much you want me that you can't hide

Hva han svarte til dette egner seg ikke på slik en søndag ettermiddag, men det førte ihvertfall til at jeg satt på bussen på vei ut mot Frogner mindre enn tre timer senere.

Det skulle vise seg at den tidligere romkameraten hans var kokk, og hadde lært han ett og annet. Vi spiste kylling og pasta og drakk rødvin til vi begge kniste av hva den andre mente om Arafat og Osama Bin Laden (det vil neppe overraske den trofaste leser om jeg sier at jeg ikke er så politisk interessert av meg. Christian var heller ikke det, så dette sier ganske så mye).

Og plutselig danset vi. I stuen hans. Swing, for Christian kom fra et møblert hjem og hadde gått på danseskole i seks år. Jeg sang og kvelden var magisk og akkurat som på film. Og plutselig var CDen slutt og han kysset meg lett før han trykket på play igjen. Vi lå i sengen hans før spor 4.

My love, my love
I just want one more moondance with you
Yes I do

9 Kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Hmm.. Er det rart om jeg også ønsker meg en Christian?

9:00 a.m.  
Anonymous Anonym sa...

Jeg og...Send en Christian i retning meg

3:16 p.m.  
Anonymous Anonym sa...

Jeg og...Send en Christian i retning meg

3:16 p.m.  
Blogger Tine sa...

Ikke sant.

Jeg lurer på om jeg skal ringe han igjen til helgen. Jeg fikk melding av han i morges nemlig. Fnis fnis.

3:16 p.m.  
Blogger Kristin Storrusten sa...

Ringer du ham ikke, gjør jeg det! Og til tross for at denne bloggen vil miste ganske mye av sjarmen om du får deg kjæreste, synes jeg du skal gå for denne!

4:43 p.m.  
Blogger Tine sa...

Kj... Kjæææ.. K? Jeg må lese en gang til.

Jo, det stemmer. Hun sa K-ordet. Jeg kjenner det snører seg i halsen allerede. Jeg er litt i tvil om jeg driver med slikt.

5:41 p.m.  
Blogger Espen Nersveen sa...

Hmm.

Du må huske på beskyttelse da kvinne. Jeg syntes du burde ta med Christian hjem, 17 stearinlys i variert størrelse med lur plassering, 3-liters dunk med rødvin, hjemmebakt brød med en skål aioli samt litt Poni Hoax på vinyl snurrende i bakgrunn.
Da blir du gift før du rekker å si hypernevrakustiskediafragmakontravibrasjoner baklengs på latin 5 ganger.

Fin blog. Jeg heter espen.

2:19 p.m.  
Blogger Tine sa...

Heia Espen! Du var kjekk. Singel?

Jeg har ingen intensjoner om å bli gift med det første. Jeg er 23 for crying out loud. K-ordet gir meg gåsehud lizm.

3:31 p.m.  
Blogger Meg sa...

Ehh....

Jeg er en Christian, folkens... ;)

1:35 a.m.  

Legg inn en kommentar

<< Hjem