lørdag, oktober 28, 2006

Gunn Samantha : memememe

Lørdag ettermiddag er kanskje ukens mest slitsomme tidspunkt i byens beste bosted. Jeg er ganske utslitt og sint etter gulvvask, klesvask, oppvask og søppeltømming, og Åshild er sjarmerende bakfull med maskararester over hele ansiktet og sugemerker på de underligste steder. (Sorry meg, men albuen?!? Jeg klarer ikke slutte å tenke på det!)

Så da jeg snappet om denne meme-tingen, tenkte jeg at det kanskje var bedre å sitte med slike enkle oppgaver fremfor å selv måtte finne opp kruttet.

1. Hva var den første tanken som slo deg da du så deg selv i speilet i morges?
Jeg ville sikkert tenkt noe glupt, om det ikke hadde vært for at Å knuste det i forrige uke da hun balanserte fem shampoflasker i hendene samtidig som hun skulle gjøre et eller annet viktig. Sju års ulykke - I surely hope so.
2. Når er neste gang du kommer til å ha sex?
Aksel er på seminar denne helgen, og med mindre Bård Lahn ringer på i kveld skulle jeg tro det ikke blir noe før mandag en gang.
3. Skriv et ord som rimer på FUCK?
Luck. Hva var egentlig vitsen med det spørsmålet?
4. Favorittplanet?
Jeg synes så synd på Pluto! Stakkars, lille får-ikke-lov-å-være-planet-planeten!
5. Hvem er den fjerde personen på tapt anrop-listen din?
Åshilds venninne Madde som lurte på om jeg kunne fikse noe for dem. Jeg tar aldri disse telefonene.
6. Hva har du som ringelyd?
Den standard-tingen. Med en såpass gammel telefon som min, er det faktisk praktisk talt umulig å endre.
7. Hva har du på deg?
En gammel t-skjorte, en olabukse og palestinaskjerfet mitt.
8. Setter du deg selv i bås?
Gjør ikke alle det? Men jeg trives i båsen min - mø!
9. Hvilket merke er det på skoene dine?
Converse. Men de er så gamle at merket snart er slitt av.
10. Hva er best – lyse eller mørke rom?
Før likte jeg lyse, men etter å ha oppdaget hvor godt mørke vegger skjuler skitt fra Åshild, går jeg for mørke.
11. Hva synes du om den personen du rappet denne meme-tingen fra?
Jeg fant den bare tilfeldig i en annen blogg.
12. Hvis du er alene i et rom med to senger, hvilken velger du å sove i?
Den nærmeste.
13. Hva gjorde du rundt midnatt i går?
Sov.
14. Hva står det i den siste sms-en i innboksen din?
"Savner deg. Idiot-seminar med teite folk. <3"
15. Hvem er den siste personen du så i dag?
Siden Å knapt teller som person, må jeg svare den gamle damen i leiligheten under.
16. Hvilke(t) ord bruker du igjen og igjen?
Jeg er fæl på sånne ettersleng som "på en måte" og "tror du ikke?"
17. Hvem er den siste som fortalte at han/hun elsker deg og når skjedde det?
Aksel, på onsdag var det vel.
18. Hva er den siste hårete tingen du tok på?
Å er ikke så veldig god på å tømme sluket i dusjen, så det er vel det.
19. Hvilke rusmidler har du inntatt iløpet av de siste tre ukene?
Øl.
20. Hvor mange ufremkallede filmruller har du liggende?
Ingen.
21. Din favorittalder i livet så langt?
20, da var livet virkelig tipp topp.
22. Hvem er din verste fiende?
Gjett, da.
23. Hva har du som skjermbilde på din personlige computer?
Et bilde av meg og Åshild som klemmer og smiler. Sånn for ironiens skyld.
24. Hva er det siste du sa til noen i dag?
"Lang natt?"
25. Velg mellom en million kroner og evnen til å fly ...
Fly! Helt klart!