fredag, oktober 13, 2006

Gunn Samantha : Opp alle jordens bundne trelle

jeg har bestemt meg for å lære meg å spille gitar. Ikke fordi jeg er et slikt musikalt geni som vil lage symfonier av hvert instrument jeg tar i, men jeg har funnet ut hvilket enormt sosialt potensiale som ligger i å kunne traktere dette strengeinstrumentet. Hver gang man er på leir kommer alltid noen trekkende med gitaren, og plutselig er det gitaristen som får bestemme sangutvalget. Etter å ha sett meg grundig lei på Idyll (HVER gang!) og Nothing Else Matters er jeg gått grundig lei.

Derfor allierte jeg meg med min søster, som gladelig oversendte meg bilder av grepene på mail, slik at jeg kan øve. Så langt kan jeg D, G og A, og nå holder jeg på å øve inn Bb13-5 bare fordi det høres litt bedre ut å slenge ut at man kan, enn de andre enkle bokstavene. Det er utrolig hvilken mengde sanger man kan spille med kun dette utvalget, men jeg har aldri vært en variatør. Åshild river seg i håret fordi jeg likefullt velger å terpe på Internasjonalen hver gang hun er i nærheten. Min skjulte agenda utrustet med gitar har likevel fungert - hun kom i dag rasende hjem fra jobben, slengte vesken i gulvet og hylte hvor mye hun hatet meg. Da hun gikk inn på rommet hørte jeg
"dadidadida seiren vet vi at vi... ARGH!"
før hun skrudde Justin på fullt volum og lot som hun ikke hørte mine innsmigrende ord om at hvis jeg skulle bli noen Joni Mitchell måtte jeg jo begynne et sted.

4 Kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Er du speider?

3:45 p.m.  
Anonymous Anonym sa...

Flott med Internasjonalen og Joni Mitchel altså!

Keep up the good work;D

3:41 p.m.  
Blogger Esquil sa...

har et spørsmål:
Comment moderation has been enabled. All comments must be approved by the blog author.

HVORFOR?

og ikke forstår jeg sensurreglene deres. men siden jeg har blitt litt kommentarnazi selv skal jeg kanskje ligge lavt.

12:38 p.m.  
Blogger Tine sa...

Anonymous: GS er alt som ikke er kult. Om hun var speider har jeg ikke turt å spørre om, for da kommer hun sikkert drassende med merkebok, knutetavler, og sikkert en haug med andre ting som jeg er fryktelig allergisk mot.

Anonymous: Hmmm.. Hvor er denne blokkeringsknappen?

Esquil: Denne bloggen har ingen sensurregler i det hele tatt, ihvertfall ikke fra min side. Se nå:

Negerpikk, jødepikk, homopikk, fjasepikk.
Jenteknull, gutteknull, unisexknull, aleneknull, gangbang.
Gunn Samantha liker å pule og å spise kjøttdeig.
Åshild skulle ønske at Rød Valgallianse hadde møter i sengen henn... ok, den siste klarte jeg ikke.

3:33 p.m.  

Legg inn en kommentar

<< Hjem