lørdag, oktober 21, 2006

Gunn Samantha : Taushet er gull

Jeg har en indre diskusjon med meg selv om husfreden for øyeblikket er til det bedre eller det verre. Åshild snakker altså ikke til meg (sitat: "Jeg trodde jeg var upopulær! Jeg har aldri opplevd det før, liksom!") og jeg tasser rundt i leiligheten med en pensumbok og lytter etter den dagligdagse oppdateringen fra Åshilds sexliv. Ingenting.
Men tross alt kunne stillheten vært til å leve med, om ikke denne nye gunnsamanthaboikotten også hadde betydd "GS tar all oppvask frem til jul", "GS lager middag resten av året" og ikke minst "GS tømmer dusjsluket". Jeg vil derfor prøve å komme med en oppsummering i "Beste Romvenninne Award" (BRA) denne høsten:

August: - Jeg insisterer på en "Save the Dolphin-plakat" i stua. Etter nøye overbevisning fra Å har faktisk også jeg innsett at denne ikke er videre vakker. 1-0.
- Å glemmer å fortelle sin sengekamerat at hun bor sammen med noen, hvorpå han kommer noe forvirret og bakfull traskende ut i stuen og erklærer høylydt: "Å skatt, du tar deg helt annerledes ut i dagslys! Men hvordan du jobbet med ballene mine i går... Mhm!" 1-1.
- Åshild glemmer husleien. 1-2.
September: - Jeg spør om Å redder en truet dyreart i grønnsakskuffen. Etter nøyere studering av det blå, lodne materiet kommer vi frem til at det var agurken hun skulle ha i salaten for en god stund siden, som nå har pestbefengt hele kjøleskapet. Resultat: Null kjøleskapsbruk i én uke - mye pasta og lite ferskvarer. 1-3
- Jeg overhører Å snakke med sin bestebestis i hele verden, og det er ganske tydelig at det er meg hun snakker om når hun nevner "det hespetreet i batikklilla som gjør livet surt for meg" 1-4.
- Vi vekkes av en forsmådd elsker av Åshild som erklærer sin kjærlighet gjennom ringeklokken. 1-5.
- Åshild glemmer å fortelle at hun har tatt ned skiltet på postkassen for å gjøre det litt finere. Jeg får ikke telefonregningen min, og Åshild nekter meg å bruke hennes telefon så lenge min er stengt av, fordi jeg etter sigende smitter. 1-6.
Oktober: - Jeg glemmer en ørliten detalj rundt blogging. 2-6.
- Å "mister" et glass cola over senga mi. 2-7.

Konklusjonen..?

1 Kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

jeg har lurt på det en stund allerede. Nå er det definitvit legitimt å spørre: På en skala (gjerne fra 0-1, uten desimaler - jeg liker det enkle, -men evt dersom dere foretrekker det, bruk terning, 1 til 10, eller hva dere vil) ...men, altså, på en skala, hvor bra er det blitt på byens beste bosted (som sted å bo)?

11:10 p.m.  

Legg inn en kommentar

<< Hjem