torsdag, oktober 26, 2006

Tine : Våpenhvile

Vi var blitt venner igjen. Nei, hun var på langt nær tilgitt, men etter at hun tok seg bryet med å plukke av all paprikaen på grandiosaen på tirsdag, og i tillegg lovet å ikke invitere Aksel på vår ukentlige SpaghettiOnsdag, så innså jeg at det var på tide å bryte stillheten. Tirsdag kveld og Gray's Anatomy binder liksom jenter sammen ulikt noe annet.

Meg: Jeg lurer på om jeg skal skaffe meg en hobby.
Gunn Sam: Vi deler vegg. Du praktiserer hobbyen din ganske jevnlig vil jeg si.
Meg: Det er noen som har det vettu.
GS: Jeg har jo fortalt deg at det ikke er en komplimang når det kommer fra meg.
Meg: Whatever. Uansett. Jeg tenkte noe mer... hobbyaktig. Frimerker og skigåing liksom. Noe man kan skrive i "Noen for meg?"-annonsene uten at slike som deg flyr av hengslene og krever den flyttet til sidene hvor man ringe folk for å be om tjenester. Har jeg forresten fortalt deg at jeg hadde en slik telefonsak som sommerjo...
GS: Takk, jeg var der da du sjekket opp han svensken på innflyttingsfesten til de i første ved å gi han utfyllende detaljer om det. Og etterpå hørte vi alle sammen at det nok kunne stemme.
Meg: *Glis* Han var kjekk. Husker du Rolexen hans?
GS: Igjen, ikke noen komplimang. Men la meg se om jeg forstått det riktig. Du mener altså at du, Åshild, ønsker en hobby som ikke innebærer utveksling av kroppsvæsker? Er du syk?
Meg: Sist helg gjør fortsatt vondt. Ihvertfall for lommeboken min. Jeg tror jeg insisterte på å gi bort penger. Er neimen ikke sikker. Hva gjør du for eksempel når det er lørdag og demoen er ferdig?
GS: Vel, vi kan gå ut og ta en øl. Eller på kino. Dessuten så er jeg ganske jevnlig hos venner med større leilighet og klær på seg.
Meg: Har du seriøst ordentlige venner?
GS: Helt sant.
Meg: SHUT-UP! Som liker deg for den du er?
GS: Noen ganger er du bare helt uspiselig.
Meg: Og du sier til meg at du bare er 23. Det var så innmari et voksen-uttrykk.
GS: I dag tar jeg badet først. Alene.

Og etter det så... vel, vi droppet Christine og Kongen av Queens. Gunn Sam skulle plutselig legge seg tidlig.