mandag, november 06, 2006

Gunn Samantha : Joan Collins

Naboen hadde besøk i går, og veggene her er laget av pappmasjé.

Meg: Å, hør! De spiller leirskolesangen! Vi spilte den sangen bokstavelig talt hele leirskolen! De kuleste jentene i klassen laget dans til den også! Jeg har ikke hørt den siden da!
Aksel: Jeg tror ikke jeg har hørt den før?
Meg: Jojo, selvfølgelig har du hørt den. Hvem er det som synger igjen..? ---novosgodadrive you upento the light were you belong----
Aksel: Var det engelsk?
Meg: 1995 var jo lenge før jeg kunne engelsk. Og jeg har i grunnen ikke brydd meg meg videre om å pugge teksten etter det.
Aksel: Vi var jo ikke på leirskole i '95.
Meg: Jo. Helt sikker. Vi fikk hamster den våren, som het Femognitti. Pappa mente vi hadde hatt altfor mange dyr, selv om vi bare hadde hatt rotte, katt og kanarifugl, så han klarte ikke holde styr på dem med mindre de het tall. Han likte i grunnen militæret veldig godt, tror jeg. Men uansett, jeg husker at jeg gråt hver kveld fordi jeg savnet Femognitti så mye.
Aksel: Hvor gammel er du egentlig?
Meg: Hvor gammel er du egentlig?
Aksel: 20.
Meg: Ha. Ha. Du kødder nå, sant?
Aksel: Nei, jeg men jeg har jo sagt dette. Det var derfor vi ikke gikk inn på det utestedet den gangen.
Meg: Jeg trodde det var en spøk.
Aksel: Men vi har jo strengt talt ikke snakket om alder før, heller da. Det er liksom ikke det første som kommer opp. Hvor gammel er du egentlig?
Meg: 23. Jeg hadde bursdag uken før jeg traff deg.
Aksel: Gjør'e noe da?
Meg: Så du var russ... 2005?
Aksel: Jepp. Men jeg var jo ikke så aktiv, da.
Meg: Herregud, dette er jo barnerov. Virkelig.
Aksel: Jeg skal gi deg barnerov, jeg... (sa han og forsøkte å stikke tungen sin ned i halsen på meg)
Meg: Men hallo! (ropte jeg inn i munnen hans og dyttet ham vekk) 20! Jeg begynte på videregående da du gikk ut av barneskolen!
Aksel: Ja, og så fullførte jeg videregående med langt bedre karakterer enn deg, begynte med uimotståelige Axe og satte meg inn i norsk politikk. Jeg er like voksen som du er. Jeg stemte ved forrige stortingsvalg.
Meg: Du bør ikke si blått nå.
Aksel: Grønt.
Meg: Men likevel da! 20!
Aksel: Mener du det? Er det virkelig et så stort problem?

Ja, jeg synes det er et stort problem! Jeg vil ikke si det, men det er det, dessverre. Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Tror jeg trenger en natt til for å sove på det.

5 Kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Jævlig bra blogg!!!!!

Bare et spørsmål....
Er bildene av dere?

8:22 p.m.  
Anonymous Anonym sa...

Hahahaha!!
Synes særlig din fars forkjærlighet for militæret var brilliant!

10:39 p.m.  
Blogger Tine sa...

Haha. Haha. Hahahhahahhahahahahaha.

Som min mor alltid pleide å si, du må sjekke lommeboken før du gir avslag.

Dette er for bra. HAHAHAHAHAHAHA.

2:38 a.m.  
Blogger Odd sa...

"Meg: 1995 var jo lenge før jeg kunne engelsk. Og jeg har i grunnen ikke brydd meg meg videre om å pugge teksten etter det."

Hvor gammel var du egentlig før du lærte engelsk?

12:18 p.m.  
Anonymous Anonym sa...

dump han. I don´t care if he´s 20 or 25, dump han!

2:28 a.m.  

Legg inn en kommentar

<< Hjem