mandag, november 20, 2006

Gunn Samantha : Mandagsdiktet III

Helga gikk skikkelig langsomt
og helger skal visst være gøy?
Men jeg måtte sette opp klesvask
og vaske opp etter Åshild som spøy.

Jeg rømte og dro på kaféen
og drakk en kaffe (det var godt)
Og den var selvfølgelig rettferdig
- ingen arbeidere hadde blitt slått.

Jeg ønsket jo bare å slapp' av
men med mine venner går det ikke an.
Det var diskusjoner som tok av
og bare om slikt som vi kan:

"Nå er Mongstad blitt godkjent."
"... Og det er no' drit."
"Atomavfall og elendighet!"
"Vi burde ikke hatt slike ting hit!"

*

Jeg hater at Åshild er lykk'lig
Men jeg prøver jo å være grei.
Jeg gav Christian litt sjokolade
han sa at "økologisk er tingen for meg!"

Så våkner jeg langsomt på mandag
til bloggkonkurranse og styr
Bruk heller din stemme på noe viktig
hjelp Burma, NU, eller et dyr.

Men ønsker du likevel å støtte
to fattige piker fra øst...
Så surf innom Tordenbloggen i morgen
og gi meg en litt bedre høst.

2 Kommentarer:

Blogger Esquil sa...

Skjønner ikke at dere ikke bare dundrer rett til topps i sånne avstemninger. men dere har kanskje ikke holdt på lenge nok?

klem, forresten :)

10:46 p.m.  
Blogger Betty Boom sa...

Dette er bare jævli bra!

Betty

6:01 p.m.  

Legg inn en kommentar

<< Hjem