tirsdag, november 14, 2006

Gunn Samantha : PS6

Elskelige Espen spurte i et kommentarfelt her for litt tid siden:
Er du så løs misshild?
Snakker vi tresifra?
Åshild lot denne stå ubesvart, men hun glemte sin kjære romkamerat som mer enn gjerne svarer denne søte, unge mannen med et utseende som absolutt ikke frastøtte meg. (Lignet litt på Aksel også, hvis man så fort på det)

Siden jeg har vært så uheldig å kun kjenne Åshild i knappe fire måneder, er jeg kanskje ikke rette personen til å ta for meg dette spørsmålet. Heldigvis er jeg en kløpper i matte, så jeg har ved hjelp av Excel, SSB og min kjære kalkulator kommet frem til en antagelse. La oss først sette noen konstanter.
1. Hva går her under definisjonen "løs"? For eksempel regner vel ikke enkel klinings, men regner man med blow-jobs og roting? Vi definerer fullbyrdet seksuelt samkvem som S, og sånn beregningsmessig sett regner jeg med at kliner med/blow-job/lignende på to menn per samleie. Dette blir da variabelen s. s er da definert ved s=2S. Åshilds totale seksualliv, T blir da T=S+s, evt. T=S+2S=3S.
2. Jeg forutsetter at hennes seksuelle aktivitet har økt de siste årene.
3 Jeg må også anta at jo flere Åshild ligger med, jo lettere er det å ligge med enda flere. Jeg kan dermed trekke slutningen at vi snakker om en eksponentialfunksjon.
4. For at dette mattestykket skal fungere, må vi anta at Åshild har hatt seg. S≠0.

OK. Når dette er gitt, kan vi begynne med konkrete tall.
Jeg vet (av ymise årsaker) at Åshild har hatt sex med 15 menn i den tiden vi har bodd sammen. Det kan godt være flere, men det kan også være færre, for jeg har ikke brukt spionkameraet for å sjekke at alt ble fullbyrdet (om en S var en s.) Et anslag på 15 menn på fire måneder gir Åshild en 2006-konklusjon på 15*3=45.

Gjennomsnittsalderen for kvinners seksuelle debut i Norge er rett under 18 år. Siden Åshild og jeg er strake motsetninger, er det rimelig å anta at vi ligger i hver vår ende av denne skalaen. Siden min debutalder-gjennomsnittsalderen=5 år, gir dette at Åshilds debutalder=gjennomsnittsalder-5 år=13 år. La oss anta at Åshild ikke var altfor løs i sitt første år, og at det holdt med denne ene. Hun har dermed vært seksuelt aktiv i nærmere 11 år; T(x)=11. Vi har laget anslag for T(1)=1, og T(11)=45.
Vi vet også at Åshild farget håret sitt blondt for første gang da hun var 18. (2001=år 6) Man kan derfor anta at T(6) er betraktelig høyere enn T(5). Ved passeringen av 20 år (2003) er det også rimelig å anta at etpar flere utesteder og noen flere muligheter åpnet seg. (eller var det Åshild som åpnet seg...?)

Okei. Nå har vi forutsetninger og siffer på plass. Da kan vi begynne å leke med excel!
Først en liten anslagstabell:

Men dette blir jo ikke morsomt uten at man lager graf av det!
Og for de av dere som ikke er så stødige i excel eller kalkulatorlek, kan jeg informere om at etter en kjapp =SUM(B2:B12) senere, var jeg kommet til det søte tallet 221.

Når vi i tillegg la grunnlaget tidligere i oppgaven at T=3S, gir dette at det totale antallet menn Åshild har betjent, er T=3S=3*221=663.
Ifølge SSB (som jeg elsker, forøvrig), var det ved årsskiftet 2005/2006 2 301 981 menn i Norge. Med andre ord er 0,02880128 prosent av Norges mannlige befolkning betjent av Åshild. (Okei, denne er ikke helt holdbar, i og med at Åshild opptil flere ganger har hatt seg med menn som ikke akkurat er norske statsborgere. Men uansett.)

Vær så god. Nå blir det opp til Åshild å dementere. (Og å sørge for at Christian aldri får se denne siden...)

13 Kommentarer:

Blogger Espen Nersveen sa...

Oi. En hel post dedikert til mitt lille undrende spørsmål. Sånt kan man like. Jeg ser frem til å høre din venninnes dementi eller bekreftelse, vet egentlig ikke helt hva jeg håper hun svarer.

Jeg tar bilder forøvrig;
http://www.heiaespen.com - her kan dere se på de.

Til neste gang. Natta.

2:36 a.m.  
Blogger Espen Nersveen sa...

Heia Espen Til dere late som ikke orker å skrive inn en link, nå kan dere trykke dere dit.

2:37 a.m.  
Anonymous Anonym sa...

Hva slags familiebakgrunn kommer så åshild og gunn samantha fra? Beste middelklasse? Hilsen en undrende sjel.

2:41 a.m.  
Blogger Tine sa...

Du er så jævlig taper GS.
Det er alt jeg har å si.

Men Espen, du var søt.

11:22 a.m.  
Anonymous Anonym sa...

er det flere enn meg som har lest Lloyd og Rees bok "Come Together" og husker promiskuitets-ligningen? Ja hele bloggen minner på forskjellige måter om den boka. Hmmm....

2:26 p.m.  
Anonymous Anonym sa...

Hehe, jeg var ikke klar over at matte kunne være så morsomt! Jeg må si jeg humret godt av denne ... Kanskje har jeg havnet på feil studium, mon tro? (Hum, hum)

4:32 p.m.  
Blogger Espen Nersveen sa...

jeg må bare si at det dokumenterte tallet 15 er imponerende. 15 forskjellig på 4 mnd, da er man aktiv, det skal sies. 1 hver helg. jaja, er vel neppe noe problem om man er pike og såvidt over gjennomsnittet attraktiv.

5:54 p.m.  
Anonymous Anonym sa...

Gunn Samantha: Hvis du stiller deg opp med en whiteboard og flippover på et godt traffikert område på Blindern hvor det passerer en del mat-nat-gutter og presentert denne teorien og bakgrunnen, er jeg ganske sikker på at du hadde fått deg minst like mange ligg som Åshild... Om du ikke kunne gjort noe med tidspunktet for seksualdebut, kunne du iallefall gjort noe med stigningstallet i din egen eksponensialfunksjon...

10:00 p.m.  
Anonymous Anonym sa...

Åh så deilig å se matematikk bli brukt til noe morsomt! Selv om jeg personlig tviler litt på resultatet...

10:05 p.m.  
Anonymous Anonym sa...

Konge! Hvis du legger inn en link til www.ssb.no i tekstfeltet, så tenker jeg Technorati sørger for at du gjør dagen for IT- og formidlingsfolka i SSB.

11:35 p.m.  
Blogger Tine sa...

Anonymous: Hva er en promiskuietsligning?

Øystein: Jeg er ganske sikker på at det ikke hadde vært sånn (ok, litt sjofelt siden hun nettopp er blitt singel og sånn, men la oss faktisk face realitetene her.)

Dere andre: Ja, ja, ja, jævlig morsomt.

4:58 p.m.  
Anonymous Anonym sa...

Aa: GS har her laget en variant av Promiskuitetsligningen som Jack i boka ”Come Together” (eller ”Sammen” som den heter på norsk) bruker for å finne ut om hans nye kjæreste er/har vært mer eller mindre ”løs” enn hva han selv er/har vært. Slik sett har Jack og GS noe ulike mål og motiver med sine ligninger.
Men altså: En forutsetning for å finne promiskuitetskvotienten er at man vet debutalder, nåværende alder, antall seksualpartnere og antall år i fast forhold siden debut. Ved å dele antall partnere på antall seksuelt aktive år uten fast forhold, vil man komme frem til et tall på antall ”tilfeldige partnere” pr år. Slik kan man finne ut om man er seksuelt erfaringsmessig jevnbyrdig i forhold til partneren eller ei.
Jeg tror forøvrig at du vil ha stor glede av boka, spesielt nå om dagen.

9:51 p.m.  
Blogger pakkepiken sa...

Herlig.

1:16 a.m.  

Legg inn en kommentar

<< Hjem