onsdag, november 08, 2006

Tine : What the fuck?

Jeg skjønner at siste post kan virke lite forståelig for den utenforstående. Som den meget omtenksomme personen jeg faktisk er (GS, ingen kommentarer her!), ser jeg derfor på det som min borgerplikt å fylle inn alle hull. Nå bør det legges til at alt ikke er direkte førstehåndsstoff, da jeg ikke var helt tilstede, fysisk sett (og jo lenger ned i flasken jeg kom, muligens også mentalt), så noe er nok bare basert på antagelser. Allikevel tror jeg at jeg ikke har tippet så gærent, tar man hensyn til vibrasjonene i leiligheten i ettertid.

Ok, dette er settingen: Tirsdag kveld i Byens Beste Bosted (her er det fortsatt åpent for alle tolkningsmuligheter!). Jeg, iført de nye buksene jeg kjøpte hos Tara (ikke Zara, big difference, my friend) og min elskede brune kåpe. Gunn Sam, i et eller annet totalt uspiselig, jeg tror det var AIDS-genseren.. å vent, det kalles "lusekofte" hos oss. Whatever liksom. Hun står ihvertfall i gangen, i ferd med å sende hjem Aksel, så det ut som (som forresten ikke heter Aksel, men Axel, med X. Axel med X er jo ikke kult en gang, men mer om det siden, jeg klarte bare ikke holde meg). De hadde sittet i flere timer i stuen da jeg kom hjem. Det ble stille i det jeg åpnet entrédøren, så jeg tenkte at nå kunne jeg jammen meg fortelle dem om dagens lunsj med Christian. De ga meg jo tross alt talero. Men før jeg fikk i det hele tatt begynt, så Aksel (haha! Axel! Axel!) alvorlig på meg, og ba meg gå inn på rommet mitt for å lakke neglene mine, eller pule noen, eller hva faen jeg pleide å gjøre for å trimme hjernecellene mine. Makan. Jeg skulle akkurat til å fyre av en liten irretesettelse, da GS ga meg Blikket. Alle jenter kjenner til Blikket. De hadde Samtalen. Jeg grabbet derfor en vinflaske fra kjøkkenet, og flyttet tven inn på rommet mitt. Jesus. Også i mitt eget hjem da du. Hadde farmor vært der ville hun kaldt det direkte uhørt. Jeg svertet stygt, og dro med meg en pakke kjeks også, for ingen hadde tenkt på å lage middag til stakkars meg.

For å si det slik, det var mye sutring den kvelden. Mye gråt, mye høylydt krangel, etterfulgt av stille hvisking, og så en ny salve med "Du er ________*, du!" og "nei, du er _____*!" (*her kan du fylle inn blankene selv, da det gikk mye i politiske termer, og jeg gadd seriøst ikke ta notater, hvilket jeg nok hadde måttet for å kunne gjenta det hele.) Rett før Gray's Anatomy skulle begynne skar et hvin gjennom leiligheten vår. Jeg antar dette var tidspunktet da legitimasjonskortet til Aksel (som fra nå av vil bli referert til som Axel-Hirr! Hirr!) ble lagt på bordet. Jeg dempet lyden fra tven, for jeg ville høre.

Men det ble ikke noe mer å høre. Vel, bortsett fra et kjapt "med X?" og så litt senere: " seriøst, med X?!" og så mange ganger "Staver du det med X? Staves det virkelig med X?!" Jeg lo litt for meg selv, for jeg hadde skjønt hvor landet lå. Hun fortsatte: "Som i x-ray og xylocain? HVEM er du egentlig?"

Jeg sverger, jeg var på nippet til å rope SEX! men alt har med timing å gjøre, og dette var nok ikke riktig timing, det skjønte selv jeg.

Etter det gikk det fort. Axel dro, og tilbake satt jeg med en hulkende GS. Vi åpnet en flaske vin til, jeg for å feire, og GS fordi... jeg er faktisk ikke sikker, men jeg er nå ihvertfall sikker på at en flaske vin er kur mot det meste.

Uansett, for de som enda ikke har fått ting med seg nå, les mellom linjene:

__________________________________________________________
DET ER SLUTT!
__________________________________________________________

13 Kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Takk for oppklarende innlegg. At man ikke kan stole på gutter uten skjegg er ikke noe nytt, og at det betydde det det tydeligvis betydde visste jeg ikke.

4:20 p.m.  
Blogger Gunn Samantha sa...

Les aldri mellom linjene. Det kan komme et tog.

4:37 p.m.  
Blogger Odd sa...

På den positive siden: Åpner ikke dette for Bård fra N&U?

4:43 p.m.  
Blogger Tine sa...

Rikke: For å sitere farmor enda en gang, her har det gått troll i ord.

Odd: Jeg ble nettopp fysisk uvel. Alvorlig talt.

5:05 p.m.  
Blogger Prinsesse Lea sa...

Burde ikke Axel ha påpekt det med stavemåten før, da han jo har vært registrert som team member på bloggen (med ks)? Forøvrig enig i skjeggbiten.

10:57 a.m.  
Blogger AM sa...

Prinsesse lea: Det tenkte jeg på også... og den lille mistanken om at denne bloggen skrives av én person forsterket seg litt mer.....

1:46 p.m.  
Blogger Gunn Samantha sa...

Jeg er faktisk ganske sjokkert selv. Han sa noe om at han alltid har hatet "x"-en, så han bruker "ks" selv.
Foreldrene hans har nektet ham å skifte navn til nå, men han sendte inn
søknad i forrige uke. Mente at vi hadde snakket om dette her også. Ærlig talt, han hadde mumlet noe om det, men jeg trodde det var tull. Du begynner liksom å lure på om det er noen normale der ute i det hele tatt.

2:36 p.m.  
Anonymous Anonym sa...

snuppelura: enig :) - men jeg er fortsatt underholdt av bloggen, da.

Egentlig får jeg litt fightclub-følelse av dette, Gunn Samantha er narrator og Åshild er Tylor.

"All the ways you wish you could be, that's me. I look like you wanna look, I fuck like you wanna fuck, I am smart, capable, and most importantly, I am free in all the ways that you are not."
- Tylor, Fight Club

5:52 p.m.  
Anonymous Anonym sa...

Aksel/Axel: Vet det kanskje ikke føles sånn nå, men er virkelig en jente som dumper deg fordi hun er et par år eldre, og for måten du staver navnet ditt(!), noe å samle på?

6:59 p.m.  
Anonymous Anonym sa...

Aksel/Axel: Vet det kanskje ikke føles sånn nå, men er virkelig en jente som dumper deg fordi hun er et par år eldre, og for måten du staver navnet ditt(!), noe å samle på?

7:00 p.m.  
Blogger En liten blå høne sa...

Gunn Samantha: Har du lånt bilde av Laura Prepon (fra 'that 70s show')?

*blå høne leker detektiv*

8:10 p.m.  
Blogger Gunn Samantha sa...

Jeg kan vel kanskje innrømme at det ikke er slik jeg ble født, ja.

9:45 p.m.  
Anonymous Anonym sa...

Klart at denne bloggen ikke er reell, det er innlysende, men hva så? God fiksjon er bedre enn dårlig virkelighet.

11:50 a.m.  

Legg inn en kommentar

<< Hjem