fredag, desember 01, 2006

Gunn Samantha : Dagens julekalendergave

Når man først er en kjip idealist, så kan man likegodt kjøre løpet ut. Jeg blir likevel så grovt mobbet av romvenninna mi for de frittgående eggene og for fakkeltogene mot rasisme at jeg likegodt kan kaste inn håndkleet og nok innse at jeg bryr meg mer om fattige i Burma enn hva normalt er.

For det er første desember, og siden midten av juli har vi sett tv-reklamer om den perfekte gaven til de forskjellige familiemedlemmer. Siden vi nå først har endel lesere i denne bloggen, vil jeg gjerne benytte anledningen til å hyle litt om hvor mange kommersielle kroner vi legger igjen i de amerikaniserte kjøpesenterene rundt om i det ganske land.
Ja, jeg vet jeg høres ut som din kjipe grandtante, men nei å nei tenk hva vi kunne gjort med disse pengene i stedet for:

For eksempel kan du gi noen en geit til jul. En geit er jo som kjent ganske kult, og siden Dyveke sier at det er bra, så skjønner dere vel alle sammen at dette er tingen.
Eventuelt kan du støtte prosjekt 101 - ikke dumt det heller.
Og noen du kjenner ønsker seg sikkert medlemsskap i Amnesty, og du skal ikke se bort fra at mange blir glad for en Pablo å henge på veggen.

Så - det var reklamepausen - nå over til nyhetene.

4 Kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Eller her: www.julegavermedmening.no. Gi bestemors julegavepenger til russiske barnebarn, og du får et gavekort som du kan legge under treet i stedet. Fint opplegg. :-)

12:13 p.m.  
Anonymous Anonym sa...

Da skal vel du på Project 101 sin konsert 6desember da. ses der :)

1:17 p.m.  
Anonymous Anonym sa...

hallo?? har dere tatt ferie? savner inneleggene deres!!! *s*

7:43 a.m.  
Anonymous Anonym sa...

Problemet med prosjekt 101 slik jeg ser det er at de ikke sier klart hva de egentlig ønsker å gjøre. Veldig bra at vi lager sanger og danser og filmer om narkomane og tiggere, men hva er formålet? De sier at de skal gjøre folk oppmerksom på Oslos skyggesider, men alle som har tatt mer enn ti skritt utenfor leiligheten sin er klar over problemet.

Hvordan skal vi støtte dem forresten, sånn utover å lage filmer og dikt?

9:37 a.m.  

Legg inn en kommentar

<< Hjem