tirsdag, desember 12, 2006

Tine : Heldigvis

Nei.

14 Kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Eh, ja?

5:36 p.m.  
Anonymous Anonym sa...

Som i "nei- jeg vil ikke kjøpe majones", eller som i "nei- nå er jeg lei av å krangle"?

6:27 p.m.  
Anonymous Anonym sa...

Hva med, "Nei, jeg er ikke gravid"? :>

7:20 p.m.  
Anonymous Anonym sa...

Anonym: Pff. Hvis du velger å ta den kjedelige versjonen, så. *ekle rema-menneske*

DET ENKLE ER IKKE ALLTID DET BESTE!

8:07 p.m.  
Blogger Gunn Samantha sa...

Vel, i dette tilfellet var det vel det enkleste som var det beste, Maren.

Hvis noen har noe sjokolade til overs, kan dere gjerne sende det hitover. Lageret mitt begynner å bli tomt og Åshild ser ut til å være bunnløs.

8:37 p.m.  
Anonymous Anonym sa...

Et lite tips fra sidelinja: det finnes en type prevensjon som du slipper å tenke på på den ene eller andre måten. Det er en ganske ny metode som man enkelt sagt kaller en p-stav. Det er en bitteliten ’pinne’ som legges rett under huden på innsiden av overarmen din (med lokalbedøvelse) og funker i tre år uten at du trenger å tenke på den. Ingen bivirkninger normalt sett, kanskje med unntak av at mensen forsvinner for mange.

Den virker på den måten at den slipper ut litt hormoner hver dag. Man har eggløsning som normalt, men overflata på egget blir dermed mer ugjennomtrengelig, og veggene i livmora blir mindre klebrige slik at egget uansett ikke kan feste seg. Dermed ramler det ut, men man slipper alt det røde som ellers hører med i en mens og merker ikke hva som skjer – men kroppens naturlige syklus går sin gang likevel. Kroppsvennlig og enkelt, og ingenting å huske på etter at man har vært hos legen en gang:-)

Hilsen fra ei som er sykepleier og bruker den selv, og er kjempefornøyd!

12:55 a.m.  
Anonymous Anonym sa...

Anonym sykepleier: Jeg har hatt en sånn en, men fikk syke mengder med kviser av den! Så jeg kvittet meg med den etter et års tid, og kvisene forsvant.

Men sånn er det nå engang med hormonelle preparater, man vet aldri hvordan de virker på en. Bivirkninger for en person er ikke nødvendigvis de samme for en annen.

Hvertfall: For de som er lei av å bli stappa full av hormoner: kobberspiral.

8:45 a.m.  
Anonymous Anonym sa...

P-staven gir visstnok ca 20% av de som prøve den, bivirkninger slik at de må slutte med den. Hvis man da bare må ta den ut igjen, har man kastet ca 1200 kr ut av vinduet...

Artig hvordan denne bloggen har blitt en prevensjonsguide:)

12:11 p.m.  
Anonymous Anonym sa...

Dette kan jeg like!

Jeg har et ord til dere: Hormonspiral.

Jo, du kan ha den selv om du ikke har fått barn.
Koster ca 1300, varer i fem år. FEM ÅR!!

Jeg for min del mistet mensen 3 mnd etter innsettelse å fikk den tilbake da jeg tok den ut 4,5 år senere.

HVILKEN FANTASTISK OPPFINNELSE!

Den slipper ut hormonene kun lokalt og gir FÅ om INGEN bivirkninger.

Det kaller vi snadder folkens!

12:43 p.m.  
Anonymous Anonym sa...

Hva med å bare ha sex i rompa?

2:10 p.m.  
Anonymous Anonym sa...

anbefaler ingen å bruke hormonspiral.. jeg fikk satt inn det i februar i år og har blødd siden...for ikke å snakke om pms`en..så etter 8 mnd med blod, grining og sinnsyke humørsvingninger nærmest trygla han meg om å ta den ut! for ikke å snakke om hvor hvondt det gjorde når vi hadde sex og han stakk seg på trådene...stakar.. *S*

3:08 p.m.  
Anonymous Anonym sa...

For en fin blogg :-) Har ikke vært her før, men ble sittende og lese om Aksel og onkel Arne og hele gjengen :-) Kommer tilbake hit, jeg!

3:29 p.m.  
Anonymous Anonym sa...

Hva med kondom? =/
Må jo være det billigste/enkleste alternativet

2:16 p.m.  
Anonymous Anonym sa...

Kondomer+billig i samme setning! Faktisk! Kondomer er det dyreste som finnes! Med mindre man henter på helsestasjon. Men å komme igjen der dag etter dag, det er ikke særlig kult, vel!? Selv sverger jeg til p-piller. Og Åshild, man legger ikke på seg så mye, det er bare til å begynne med, hvis du er uheldig! Det forsvinner igjen! :)

2:39 p.m.  

Legg inn en kommentar

<< Hjem