torsdag, desember 07, 2006

Gunn Samantha : Når det piper i telefonen

Er det ikke rart når du endelig har samtaler du har spilt ut i hodet nærmere hundre ganger, og før du løfter av røret har du til og med notert et par stikkord på en lapp. Denne samtalen er produkt av mange våkenetter, noe har jeg diktet på i ettertid og noen ting har jeg latt være å skrive. Men jeg ringte endelig.

- Jeg vet ikke helt om jeg egentlig tør denne telefonsamtalen, sa jeg da han løftet av røret.
- Jeg vet det er for sent å ringe. Både at klokka er over tolv, og at jeg burde ha gjort det for en evighet siden, fortsatte jeg da han svarte.
- Ikke legg på, vær så snill. Jeg vet jeg har vært fæl, kunne jeg endelig få sagt da han ikke slang på røret. Jeg pustet tungt og trakk pusten for replikken jeg hadde øvd på så lenge.
- Jeg har ikke tenkt til å krype for deg, for det er ikke min stil. Men samtidig kjenner du meg godt nok til å vite hvorfor jeg slo opp, og hvor fælt jeg har hatt det etterpå.
- Jeg vet at det var meg, svarte jeg.
- Jeg vet ikke hva jeg vil, svarte jeg.
- Forhold har ikke en på-og-av-knapp! Jeg var like glad i deg dagen etter bruddet som jeg var i deg dagen før.
- Takk.
- Jeg skulle nesten ønske det var en på-og-av-knapp. Det ville gjort alt så mye enklere. Jeg syntes ikke forholdet vårt var sunt, men jeg merker at jeg savner deg. Veldig.
- Hvilken av knappene jeg ville trykket på? Jeg vet ikke.
- Ja. Jeg vet at jeg ikke burde ha ringt før jeg visste hvilken jeg ville trykket på, sukket jeg.
- Sorry. Kan ikke du ringe meg senere, når vi begge er nærmere våre fulle fem?
- Jeg kan ringe jeg også, det var ikke slik ment, forsvarte jeg meg.
- Hvis jeg ikke ringer igjen innen i overimorgen, kan du vel regne med at jeg ligger død i leiligheten og blir spist av fem rottweilere mens Åshild lurer på hvorfor dopapirrullen ikke er skiftet.
- Forsvarsmekanisme, vet du.
- Vi snakkes. Sov godt, avsluttet jeg.
- Godnattklem fra meg, sa jeg etter at han hadde lagt på.

Det var fem dager siden. Vi har heldigvis snakket mer sammen på telefonen siden det.

2 Kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Jeg skjønte ikke denne! Jeg må involvere meg mer, merker jeg!

1:06 a.m.  
Anonymous Anonym sa...

sjekk postene som omhandler en viss Aksel (også kjent som Axel..)

12:25 p.m.  

Legg inn en kommentar

<< Hjem