lørdag, desember 16, 2006

Gunn Samantha : valg

Å: Vik fra meg, du meningsløse Satan!
GS: Men dette handler om KOMPROMISSER!
Å: Åt helvete med kompromisser, jeg har alltid likt diktaturi mye bedre!
GS: Men du har ikke PRØVD en gang!
Å: Trenger jeg? Å nei, o vise Asshild kan atter en gang vise at hun på FORHÅND vet hva som er det riktige! Prinsipper eller dø!
GS: Men dette handler om helt gale prinsipper! Hjernen din må jo ha blitt skrudd sammen da Gud hadde nachspiel!
Å: Og det er negativt liksom? Nachspiel er bra. Du burde kanskje lage noen litt bedre trusler neste gang, hva?
GS: Bare det at du ikke tar det som trussel sier sitt.

Mens vi hylte disse tingene i hverandres retning sprang vi rundt kjøkkenbordet og fektet med gafler og stekebestikk. Jeg fikk en relativt god fulltreffer med den skitne kjøkkenkluten, mens hun kan juble fordi jeg tråkket i en spaghetti rimini-rest hun taktisk hadde plassert i et hjørne.
Og grunnen var den store eggdebatten. Av prinsippielle årsaker spiser ikke Åshild egg fra frittgående høner, fordi hun mener dette er første skritt i retning av å la håret gro under armene, lenke seg fast til truede fossefall og bry seg om hva som skjer politisk. Jeg mener derimot at en slik prinsippfasthet er helt hårreisende, og i dag ble debatten utløst av de tre wordsidene jeg hadde printet ut med rapport om hvordan burhøns har det. Siden jeg ikke regnet med at hun ville lese et kløyva ord hadde jeg markert ordet "burhøns" og limt inn et stort bilde av uvanlig mange høns på én kvadratmeter. Men virkelig krig ble det ikke før hun skjønte at det var "Flukten fra hønsegården" jeg hadde leid og puttet i dvd-spilleren.

PS. Esquil er tøff. Men vi har lyst til å denge ham. Stem på oss her.

5 Kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Du veit at det ikkje akkurat er veldig hyggeleg å vera "frittgåande" høna heller GS?

7:22 p.m.  
Blogger Esquil sa...

jeah. spank me hard.

10:32 p.m.  
Blogger Gunn Samantha sa...

Guri: Men Åshild har det da etter forholdene bra..?

Esquil: Jeg prøvde å få slutt på usømmeligheter i kommentarfeltet. Støtt meg litt her.

11:49 p.m.  
Blogger Esquil sa...

heh? det var da beviselig du som begynte?

OK da. jeg beklager på det sterkeste om jeg har krenket eders bluferdighet.

7:35 a.m.  
Anonymous Anonym sa...

Sant nok GS. Men har ikkje Ashild vorte burhøna lately då?

6:26 p.m.  

Legg inn en kommentar

<< Hjem