onsdag, januar 24, 2007

Gunn Samantha : Einschlafen

En forfrossen liten pike ramlet i går inn av leilighetsdørene. Oslo har plutselig blitt et kuldehøl hvor pingviner og eskimoer kan forventes sees på hvert hjørne, og til tross for at jeg har både Mariusgenser og ullundertøy var jeg kald. Jeg hadde fire bæreposer fra Rimi og etter å ha stablet kjøleskapet fullt tok jeg meg en dotur. "Du og du så varmt og deilig dette gulvet var," tenkte jeg, og mens hjernen fortsatt var nedfrosset tuslet jeg inn på rommet, hentet pute, dyne og to pensumbøker, som jeg la på gulvet. Jeg satte på vannkokeren og laget meg litt økologisk urtete, og krøp ned på flisene (som jeg hadde vasket dagen før, så bakteriebefengt ble jeg ikke) og stønnet høylydt over hvor deilig tærne mine varmet seg opp.

Jeg åpnet pensumboka på en tilfeldig side og begynte å lese om konsumprisindeksen, før jeg måtte ta en liten pause med tekoppen. Og så en litt lengre pause. Og til slutt var hele baderomslesningen blitt et teprosjekt. Mer husker jeg ikke før Åshild danset jenka i stua og hylte at Grey's Anatomy hadde begynt. Jeg kikket meg forvirra rundt.

- Hahaha, som du sov! Jeg måtte på do og tenkte egentlig å vekke deg, men så ga du fra deg et lite snork, så jeg gadd ikke. Deretter tok jeg bilder, se her...
(på dette tidspunktet dro hun fram digitalkameraet og viste meg noen heller uheldige bilder av en dormende Gunn Samantha med dobbelhake og bustehår, som hadde krøllet seg sammen under vasken)
-... og så fikk jeg verdens beste melding, så da lot jeg deg ligge der som veislakt. Men nå er det Grey's. Har du laget noe middag? Jeg suuuuulter!

4 Kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Men HVOR er bildene sier bare jeg!!??

4:58 p.m.  
Anonymous Anonym sa...

Ja, samme sier jeg! Og hvilken melding?

2:01 a.m.  
Anonymous Anonym sa...

Hadde man ikke visst bedre, var det en historie som gjør at man kunne ha trodd at dere er et super-kollektiv som lever lykkelig i alle sine dager!

10:34 a.m.  
Anonymous Anonym sa...

Aha!, så du studerer økonomi? Et av disse bildene må vel legges ut et sted, vel...

3:28 a.m.  

Legg inn en kommentar

<< Hjem