onsdag, januar 17, 2007

Gunn Samantha : En over, og en ved siden

- Dette er rart, tenkte jeg da jeg lå i senga i går kveld og forsøkte å sovne. Først tenkte jeg det måtte være en innbilning, men da lyden kom enda en gang, var det ikke tvil om at noen definitivt hadde det ekstra hyggelig en tirsdagskveld. Ettersom jeg deler husleie med Monsteret er det ikke noe nytt for meg å høre sexlyder (fikk jeg lydisolasjon til jul kanskje?), men denne gangen kom det fra etasjen over, og det var det som forvirret.
Over oss bor nemlig verdens søteste gamle dame, som kom med en blomsterpotte da vi flyttet inn og bare la et hyggelig kort i postkassen om vi kanskje kunne ta det litt roligere neste gang (værsåsøte) første gang vi hadde fest. Åshild tror at hun og onkel Arne hadde noe på gang før han ble tvangsevakuert til seniorsenter, men til tross for denne eventuelle romansen var det likevel litt spesielt å høre lyden av sengefjær og stønning.

- Hører du det? sa jeg til Åshild. Rommene våre er såpass dårlig isolert at det holder å snakke gjennom veggene.
- Gå og dø, sa Åshild.
- Har du besøk?
- Fuck deg.
- Så det er ikke deg lydene kommer fra?
- Hva har jeg sagt om stemmen din?
- Du har ikke sagt noent...
- Shhht! har jeg sagt!

Med andre ord var det opp til Gunn Samantha Drew å finne ut av dette er. Lydene stanset etterhvert, jeg sovnet, og da jeg våknet 07.10 i dag (forelesningen begynte ikke før tolv, men det er viktig å komme seg opp om morgenene) bestemte jeg meg for å bake kanelboller. Enten trengte den eldre damen næring etter nattens fysiske fostring, eller så hadde vi fått nye naboer. Kanelboller skulle det uansett være.

Halv elleve ringte jeg på dørklokka. Jeg tror den var i stykker, så jeg prøvde et par ekstra ganger sånn for å være sikker, da plutselig et lite bustehode stakk ut av døren. Etter bustehodet fulgte en liten kropp med unormalt store pupper i en liten rosa singlet og en minimal truse. Vesenet skulte ondt på meg.

- At det var?
- Jo, hei! Jeg lurte på om det var slik at det var kommet noen nye naboer!
- Og dette interesserer deg fordi..?
- Så jeg tenkte at jeg skulle bake kanelboller...
- Karbohydrater!
- ...for å ønske velkommen...
- Seriøst?
- ...ja, for det er vel alltid hyggelig?
- Du kødder nå?
- Nei, ikke egentlig?
- Faen i hælvete, er du en slik en?
- Jeg prøvde bare å være hyggelig!
- Du er ikke hyggelig så tidlig om morgenen!
- Men... Men...
- Ta bollene dine til niste eller noe slikt du, du trenger dem vel under neste demonstrasjon.
- Men... Men...
- Takk for omtanken, god dag.

Og med store øyne så jeg døra bli slått igjen foran meg og alt jeg klarte å tenke at de er overalt!

7 Kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

En over og en ved siden av! Jeg synes litt synd på deg, GS...

12:42 p.m.  
Anonymous Anonym sa...

Aiaiai, livet skal ikke være lett!

2:30 p.m.  
Anonymous Anonym sa...

"Begynner ikke før klokken 12"

Snøft. Jeg synes _overhode_ ikke synd på deg!

10:32 p.m.  
Anonymous Anonym sa...

Pic plz? :D

10:35 a.m.  
Anonymous Anonym sa...

For en drømmenabo du må være! Tenke seg å komme opp med boller og gode greier..! Du må si ifra når de flytter, for da vil jeg flytte inn!

11:49 a.m.  
Anonymous Anonym sa...

Tror du må passe på at hun og Åshild ikke møter hverandre. De er sikkert ille hver for seg, men se dem for deg sammen! Grøss...

2:40 p.m.  
Anonymous Anonym sa...

Bare det at du baker kanelboller er et tegn på at du er et godt menneske, uansett.

- A

2:50 p.m.  

Legg inn en kommentar

<< Hjem