tirsdag, januar 23, 2007

Tine : Helgens eskapader: Camilla

Helgen var bra. Jeg tok fredag fri (jeg gjør det ganske ofte egentlig, selv om det må innrømmes at det virkelig var behov for slikt denne fredagen) og dro på shopping med Karianne. Vi møtte "Venninnen" ved et uhell (er ikke så veldig glad i henne at det gjør noe, så vi pleier bare å kalle henne det. Om noen spør om man kan ta med seg "Venninnen" så er det krise, og alle blir automatisk opptatt. Uskreven regel), og inviterte henne med oss videre. Rettelse, hun ble med oss videre. "Jeg håper ikke det gjør noe om jeg bare slenger meg med? Det er jo så lenge siden sist, og vi har mye usnakket." Tøyte. Slike ting betyr aldri noe bra. Bagel&Juice er heldigvis en oase i shoppinghelvetet Oslo er i ferd med å bli på denne tiden av året, med nyttårssalg og vårsalg og etternyttårmenikkeheltvårsalg, og da hun tilbød seg å stille seg i kø, mens vi fant bord, var hun faktisk ikke så ille. Karianne hvisket til meg at hun følte at hun nesten hadde vært litt urettferdig mot "Venninnen," og at hun fikk kanskje litt mye dritt slengt mot seg (i all hemmelighet, selvsagt) av bare gammel vane. Jeg nikket, og sa meg enig.

Minutter senere kom hun bort til oss. "Altså, jeg vet ikke helt om jeg skal si dette her, men ryktet skal ha det til at kjæresten din har penger, Åshild?"

Der kom det. Karianne så på meg, og bet seg i leppen. Jeg hater "Venninnen." Eneste grunnen til at vi fortsatt henger med henne er fordi hun er sånn mot alle, og denne måten ordner hun seg nye (kjekke) kontakter, vi bare kan innhøste. Hvorfor er hun så komplett uten sosiale antenner. Hun kunne spurt om hvordan han så ut, om hvordan vi møtes, eller bare om hvor lenge vi faktisk hadde vært sammen. "Kjæresten din har penger" er jo faktisk ikke så innmari stillig. At hun enda ikke har fått med seg at det faktisk er veldig slutt er jo taktløst i seg selv, det også. Da vi hadde spist ferdig mumlet Karianne noe om trening på Friskis&Svettis (særlig) og jeg sa Gunn Sam var vanskelig og hadde låst seg ute. Vi møtes igjen på andre siden av gaten og dro så hjem til meg.

På døren utenfor sto det to six-pack med en post-itlapp hvor det sto med sirlig kvinneskrift:
"Beer-because everybody needs a hobby!
Vors hos deg, nach hos meg!
Vi sees klokken åtte!
-C-"
Mine damer og herrer, om mine menn er mange, jeg har i det minste funnet kvinnen i mitt liv.