onsdag, januar 10, 2007

Tine : I vill panikk

Vi lå i sengen min. Gunn Samantha var... øh.. ute. Hun var ihvertfall ikke tilstede da jeg løp ut på kjøkkenet for å hente drikkevarer.

-Du har så pene hender.

Han gliste, og liksom klemte rundt hver finger. På starten var det litt bekymringsverdig at han fattet så stor interesse for jentebladene mine, men sånn i lengden er det faktisk ganske hendig. Hvem vil vel ikke ha en "kavaler" som vet at man daglig burde massere sidene av neglene om man ønsker vakre negler, og som derfor gjør det for deg?

-Du har så vakker nese.

Og så kysset han den på den måten jeg virkelig følte at jeg hadde verdens vakreste nese, enda jeg vet at den er litt skjev grunnet en kjedelig episode en sen lørdagskveld hvor jeg kom til skade for å komme litt for nær en fyr som viste seg å ha kjæreste (note to self: aldri mer fest på østkanten). Om folk spør, sier jeg selvfølgelig at jeg falt av en huske i barnehagen, det synes de fleste nemlig er søtt, og så peker jeg på arret fra da jeg hadde sex på et skrivebord og satte meg på brevåpneren ("sykkelulykke i tredjeklasse"), og da er ting liksom gjort.

-Du er så altfor sjarmerende.

Jeg tenkte på meg selv en halvtime tidligere. Beina lagt over skulderen hans mens jeg hikstet "faen ta deg, faen ta deg, FAEN TA DEG!" Sjarmerende var liksom ikke akkurat ordet jeg ville valgt. Han lente seg over meg og kysset meg på den spesielle måten som bare han har kunnet. Den måten som gjør at jeg glemmer å puste.

-Vet du hvor glad jeg er i deg?

Vi så på hverandre. Lenge. Og så sa han de ordene som gjorde at interessen dabbet av totalt.

-Så siden du nå vet hvor jeg står, en kompis vil ha meg med på jordomseiling, eller jordomreise. Han skal ta med seg kjæresten sin, så jeg tenkte å ta med meg deg. Han ringte meg i går, og vel, jeg tenkte det kunne vært morsomt så jeg sa ja, jeg. Vi drar i midten av mars, så du får tid til å si opp jobben, spare opp litt penger...

(som om han har noen gang har hatt et problem med det, advokatsønn og enebarn og slikt.)

Planleggingsmøte i kveld. Så, hva sier du?

Impulsive Mads. Faens impulsive Mads. Jeg ville si at jeg ikke anså oss som sammen en gang. At jeg nettopp hadde brutt av med Christian, og at det fortsatt var litt sårt, og selv om jeg likte Mads veldig godt, så tar ting tid. Spesielt slike ting. Vi har jo kjent hverandre lenge, Mads og jeg. Jeg så han sykle naken da vi gikk i parken, for crying out loud, men seriøst.

Jeg turte ikke svare. I stedet sa jeg bare "å ja" og smilte sukkersøtt og lot hånden min sakte gli nedover slik at jeg visste reisen ville være ute av verden ihvertfall for en liten stund.

2 Kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

herre, hvem trenger "sex og singelliv" med dere to?

Til gs: de fire newyork-tösene har vel egentlig manglet en nu-entusiast med palestinasjerf..:)

10:27 a.m.  
Anonymous Anonym sa...

Du kan stikke innom meg mens han derre advokatsønnfjotten er ute og spyr på havet. Sees!

11:57 p.m.  

Legg inn en kommentar

<< Hjem