torsdag, januar 11, 2007

Gunn Samantha : Puss så får du en suss

"Dagens ungdom!" gryntet den gamle mannen og børstet med vilje noe snø i vår retning. I etterkant ser jeg at jeg kanskje burde slengt en spydig kommentar som "Dagens eldre!" etter ham, men det er slikt man alltid husker på etterpå. I gjerningsøyeblikket ble jeg bare fryktelig snurt og klemte på Aksels hånd slik at han måtte be meg få ut aggresjonen på noen andre.

Problemet var selvfølgelig at Aksel og jeg hadde gjort den store generaltabben å kysse på offentlig sted. Vi snakker (dessverre) ikke 40-talls amerikanisert kyss hvor han lener meg bakover og jeg fniser henrykt i min knekorte kjole med polkadotter og må holde tak på den store hatten, vi snakker heller ikke et surklekyss som mest minner om snegler på parringsferd - neida, vi snakker et helt ordinært "jeg-er-glad-i-deg"-kyss på benken på ved fontenen på National. I kombinasjon med at vi også holdt hender (!), muligens så forelsket ut (!!) og til og med kom til å si at vi elsket hverandre (!!!) er det klart at dette ble for mye så lenge vi satt uten gullringer på ringfingeren.

"Dagens ungdom!"

Jeg fikk lyst til å dytte ham opp til en vegg og fortelle ham at jeg har jobbet som frivillig i et utall forskjellige organisasjoner, jeg betaler tv-lisensen for to personer og at jeg jeg besøker besteforeldrene mine minst annenhver uke. Jeg sparer på middagsrester og har fisk en gang i uken, jeg stemte ved forrige stortingsvalg og hvis gavepapiret er fint, pakker jeg pent opp og bruker det en gang til. Begge kattene vi har hatt hjemme har vært hentet fra Dyrebeskyttelsen og jeg pusser tennene og bruker tanntråd, og jeg reiser meg for eldre på trikk og bane.

(Nå stakk Åshild hodet inn og ba meg slå litt mindre hardt på tastene, hun slet med en hodepine jeg tydeligvis ikke hjalp på.)

I det han passerte oss kan jeg sverge på at han mumlet noe om "oppdragelse, krigen, og jeg sendes på institusjon".

3 Kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Hva skjer med klisset her inne for tiden????

6:59 p.m.  
Anonymous Anonym sa...

Haha.

For nokre år sidan hadde lokallaget mitt aksjon for gratis skulematriell og ein gamal mann som ikkje hadde lyst at me skulle få gratis skulegang måtte sjølvsagt byrja å diskutera. Til slutt kom han ikkje på fleire argument for sitt syn og kom med det altid like slåande argumentet "Men eg har opplevd krigen!"

Like fantastisk kvar gong.

9:07 a.m.  
Anonymous Anonym sa...

Anonym: hvor er alt klisset? Hallo, for det förste er denne postet av gs, og for det andre var dette aa lese i asshilds siste post:"Jeg tenkte på meg selv en halvtime tidligere. Beina lagt over skulderen hans mens jeg hikstet "faen ta deg, faen ta deg, FAEN TA DEG!"
ikke kliss?

11:22 a.m.  

Legg inn en kommentar

<< Hjem