lørdag, januar 06, 2007

Gunn Samantha : PS12

Hei!

Tatt i betraktning at julen er en kapitalistisk kjøpefest, kunne det være spennende å høre hva Gunn Samantha fikk til jul?

Løv ænd pæsjn ænd litt devåotjn,
klem Tine<3

Hei Tine!
Det er en grunn til at jeg alltid hyler høyt om prinsippene mine sånn rett før jul. Hvis jeg har ekstra mye prinsipper i starten av desember, kan jeg kanskje fire litt på dem i slutten med god samvittighet. Jeg mener selvfølgelig at mennesker legger igjen altfor mye penger i noe som er blitt en kommersialisert happening fremfor å faktisk være en feiring av en beibi født i en stall, men tross alt er også jeg et menneske. Jeg liker gaver.
I år hang det bare en konvolutt på treet, og jeg tenkte litt snurt at mamma og pappa hadde tatt den billige (?) veien ut og gitt meg penger. Heldigvis var dette bare et skattekart, og etter en halvtime på ville veier hvinte jeg høyt da jeg bak en lenestol fant en helt egen, og fantastisk fin symaskin.

Dette var rett og slett verdens beste julegave, og siden 24. har jeg nå sydd tre grytekluter med alle sømmene maskinen kan sy (til og med Mozart måtte øve på skalaen først), lagt opp tre bukser og sydd fast det NU-jakkemerket jeg har måttet vente så lenge med fordi Åshild hadde brukket synålen jeg hadde i kollektivet.

Aksels gave har jeg ikke fått ennå, men han har sagt at når han kommer i kveld skal jeg ha øynene lukket, så jeg mistenker at det kan være det store øyeblikket. Lillebroren min var selvfølgelig drøyt skuffet over at han ikke kunne le av noen sukkersøt kjærestegave, mens jeg egentlig bare var lettet over at jeg slapp å forklare pappa om Aksel (nei, jeg har ikke fortalt ham det ennå.)

Dessuten fikk jeg gave av Åshild, som var pakket inn slik at den så mistenkelig ut som en pølseklype. Utenpå sto det "Til Gunn Samantha. Med ønske om en deilig jul. Fra Åshild.", og mormor som satt i et hjørne utbrøt eksaltert hvor hyggelig det var at vi ga hverandre julegaver og at vi var blitt så gode venner. Jeg skulte litt stygt på henne, men siden resten av slekta stirret på meg, måtte jeg åpne.
Og inni julenissepapiret lå selvfølgelig en dildo, størrelse extra-large og med rosa fuskepels nederst. Jeg rødmet som jeg sjelden har gjort før, mamma spratt opp og forlangte videre gaveutdeling, lillebroren min stirret med tinntallerkenøyne og mormor spurte om dette var en ny type kjøkkenredskap.
"Ja," mumlet jeg lavt. "Du bruker den for... I stedet for kjevle. På små deiger."

"Nei, gud! så praktisk!"

6 Kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

GO ASSHILD GO!!!

2:28 p.m.  
Anonymous Anonym sa...

Hahahaha! Jeg tør ikke tenke på hvordan reaksjonen hadde vært her, om det samme skulle skje meg. Jeg har en venninne som fikk pisk da, tror det var en kveld hun helst vil glemme. God Jul og Godt Nyttår, jenter!

2:39 p.m.  
Anonymous Anonym sa...

Faktisk like ille som den gangen far min bar inn en koffer for meg når jeg kom hjem på sommerferie, og den begynte å vibrere....

*Oj, pappa, det må være....eeeh...vekkerklokka mi!*

For det er så sinnsykt mange vekkerklokker som vibrerer!

9:45 p.m.  
Anonymous Anonym sa...

Fantastisk!
Jeg foreslår herved at mormor inviteres på helgebesøk i leiligheten på Torshov.
:D

10:07 p.m.  
Anonymous Anonym sa...

Det er en grunn til at man aldri, aldri åpner gver fra venner (/ikke-full-så-gode-venner) foran slekten.

1:16 a.m.  
Anonymous Anonym sa...

Det finnes faktisk vekkerklokker som vibrerer, for oss som ikke hører vanlige vekkerklokker. Men det høres kanskje litt pussig ut å plutselig pådra seg dårlig hørsel, når en har hatt supergod hørsel frem til da.

Det er forøvrig mange år siden jeg har åpnet en pakke fra venner hjemme på julaften. Gjett hvorfor.

7:16 p.m.  

Legg inn en kommentar

<< Hjem