onsdag, februar 07, 2007

Tine : Epilog

Her kommer den kjipeste posten i denne bloggen, og det smerter oss faktisk ikke så rent lite. For å trekke den litt opp igjen, har vi laget to valgmuligheter. Du kan enten lese det første avsnittet og slutte der. Da vil du nok bli glad og lykkelig ganske lenge fremover. Du kan også lese videre etter første avsnittet. Da er sjansene for at du blir ganske skuffet. Det hadde vi blitt.

AVSNITT I - Det hyggelige
Bryllupet gikk over all forventning. Gunn Samantha hadde tidligere bestukket Åshild med et par flasker vin, mot at hun hjalp henne med hår og sminke. Åshild var derfor invitert på kalaset. Der endte hun opp med å rote heftig med Aksels fetter Gunnar, men dagen etterpå møtte hun Christian. Historien gjentar seg. Ni måneder etter er Åshild fortsatt singel, men til en forandring bor hun alene, og det er nok best for resten av verden også. Gunn Samantha har godsnakket med Aksel, og de har nå blitt enige om at om et år eller to, når forhåpentligvis Aksel har fått seg en bedre lønnet jobb enn ekstraskift på Narvesen (ikke det at der er noe galt i det da), og Gunn Samantha er ferdig med studier, da kunne de kanskje tenkt seg en liten en eller fem. Alle er glade og lykkelige.

AVSNITT II - Det ikke fullt så hyggelige
Det er delen hvor vi skal fortelle deg det du muligens har mistenkt lenge. Delen hvor vi forteller det at alt er tull og fjas og ikke sant.
Vel, med unntak av helgens Bergens-tur. Det skjedde faktisk. Det kan vi for så vidt ta med en gang, så får vi det overstått, for det er velfortjent. Vi var i Bergen i helgen, og vi møtte Petter. Petter burde vært helgens eskapader også i bloggform, selv om det ikke foregikk helt slik han hevder. Og Åshild ville selvsagt aldri ikledd seg Buffalosko, til tross for at du hevder det er aldri så mye på vei inn igjen. Det var Fornarina, thank you very much.

Her er et (grusomt) bilde av Petter med Tine, bare sånn for å bevise det en gang for alle:


OK, så det var i alle fall sant. Likevel er det mye tøv, så her er et nytt bilde av tommelen til Kristin, som faktisk ikke er en mannetommel, til tross for alle mistankene.

Jobben med å lure hele bloggerbyen begynte i sommer, da ideen kom om at vi skulle skrive en anonym spalte hvor vi kunne svare på pinlige spørsmål. Men så tok det litt av, og før vi visste ordet av det, ble det jo nesten bok ut av det. Vi har ihvertfall hatt det utrolig gøy, og håper dere har hatt det også! En spesiell takk går til vår Aksel, eller Andreas, som han egentlig heter. Og litt til William, eller Brille, som han prøver å hete.

Applausen går dessuten til Iversen, som avslørte oss etter at vi sendte han postkort, Annikken for også å kjenne igjen håndskriften til Kristin, og til Dyveke, for å ha holdt hemmeligheten så utrolig mye bedre enn vi selv klarte. Og til Esquil for tidenes analyse, vi smiler fortsatt!
Dessuten har Kristins romvenninner Lisa og Madeleine vært strålende medkompanjonger helt fra starten. Mye tålmodighet og enkelte episoder kan være inspirert av samlivet med disse...

Ellers føler vi at det også er på sin plass å takke disse:
Halv Lærer, Rett og slett Annikken, pr0nin.net,Fasongsydd fjas, Blomsterpiken, Sevjes blå blogg, Kristines univers, BrittNett, Christians blogg, Dagens Onde Kvinner, Dyvekes verden, Eline, ICs sammensurium, EMU, Iversen Revisited, Evabloggen, Gi et lite vink, På grensen til kvalitet, Habben skyter fra hofta, Kampen for tilværelsen, Hemmelig Adresse, Hjorthen uttaler seg om ting han ikke har greie på, Grumsy One, Pun intended, Jamaikansk rom, Kristin dått kåmm, Lille Engels vidunderlige verden, Linoweb, LordX, Å skyte spurv med kanoner, Mihoe, My Wild Life, Måneprinsessens lille univers, Bloggen med det rare i, Utenfor tema, Proffblogger, Radiohode, Rambukk, Rigmor på norsk, Rikkes gale verden, My greatest invention, Jeg har en tilståelse å komme med..., Den mest lettsindige uforstand, Skavlan er på tv hver fredag, Sånn er livet, Storesøster på nett, Kristin på bærtur, I Taiwan spiser de ikke mandarin, Torimor, Utenfor pensum, VamPus, Verden Snurrer og Esquil røler om.

Skulle du lure på noe, holder vi selvsagt vårt ord, og svarer på alt.

Og med dette flytter vi ut av byens beste bosted, tar sovesofaen under armen og takker for oss!


Med vennlig hilsen Kristin på Bærtur og Tine i Taiwan.

OPPDATERING:
PS. Hvis du er sugen på mer: Les sonitus-intervjuet med oss. Og så takker vi for alle kommentarer, dere er gartneren i vår kjærlighetshage og skrotten i vårt eple.

50 Kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

:'(

6:13 p.m.  
Anonymous Anonym sa...

Fyyyh, dere er de slemmeste i bloggeby!
Men nå når det iallefall er avslørt er jeg glad det var dere to... :)

6:16 p.m.  
Anonymous Anonym sa...

Jeg visste det!

6:24 p.m.  
Blogger VamPus sa...

Eh he he he! Visste det bare var kødd! Så flinke dere har vært!

6:28 p.m.  
Blogger Esquil sa...

hehehehehe

respect. va bra!

tipper åshild var tine og gunnsam var kristin?

det er sånt som gjør blogging gøy. men trist dag også. antall kule damer i bloggebyen var to færre enn man håpte.

vampus er i 'visste alt var kødd'-modus for tiden.

*sette seg ned i fem minutter og rekalibrere verdensbilde*

7:04 p.m.  
Blogger Esquil sa...

siterer min egen analyse: "- Språket og refleksjonene vitner om godt voksne 23-åringer"

arghh...

7:07 p.m.  
Anonymous Anonym sa...

Jævlig bra jobba jenter!

8:02 p.m.  
Anonymous Anonym sa...

kom ikke akkurat som noen overraskelse, men takker for hyggelige lysepunkt i en ellers så grå verden ;)

8:05 p.m.  
Anonymous Anonym sa...

Men det er Micha Barton sine øyne på Gunn Samantha, er det ikke?

8:11 p.m.  
Blogger Rambukk sa...

Takk for festen! Det er tross alt en lettelse at dere ikke var Hjorthen og Esquil.

8:24 p.m.  
Anonymous Anonym sa...

Tine, vet ikke om du husker meg (Audun fra ABK/Høvik?, nordlendingen?), men jeg bøyer meg i støvet!

Har vært fast leser av ByBeBo siden jeg fant den i fjor sommer. Fantastisk skrevet!

8:42 p.m.  
Anonymous Anonym sa...

Nå ble jeg nesten litt lei meg. Visste egentlig at dere var for sprø til å være sanne, men hvorfor sluttet dere nå? Dere har forresten vært veldig flinke, og jeg kommer til å savne bybebo, som jeg lo så iherdig av.

Men all ære.

9:03 p.m.  
Blogger radiohode sa...

Dermed har dere også (intetanende?) definert eliten gjennom deres takkeliste. radiohode skrives med liten r.

Esquil: Din observasjon om at "vampus er i 'visste alt var kødd'-modus" slo meg også.

Alt vil komme for en dag i en blogg nær oss alle, nemlig Vampus sin, som i neste uke vil avslutte sin egen blogg med ordene "kødda".

Til BYBEBO: Kan dere sette meg i forbindelse med de jentene hvis øyne dere har benyttet i logoen deres?

9:15 p.m.  
Anonymous Anonym sa...

Dyveke har faktisk ikke vært SÅÅÅ flink med den hemmeligheten, hun sa det nemlig til meg:P (sorry Dyveke..)

9:17 p.m.  
Anonymous Anonym sa...

Haha! Dere er flinke! Flinke, flinke jenter ;)

9:28 p.m.  
Blogger Gunn Samantha sa...

Elisabeth og VamPus: Ja, særlig.
Esquil: Ja, vi følte oss skikkelig voksne, azz!
Anonymous #3: Nei, det er Katie Holmes.
Hanne: Vi slutter mens vi fortsatt har litt inspirasjon...
Midget: Det var SÅ GØY på vorset da vi snakket om dette! Virkelig! Hysterisk!
Dere andre: Takk, takk, takk, takk. Det høres kanskje overdrevent ut, men vi elsker dere.

9:39 p.m.  
Anonymous Anonym sa...

Hurrzaaa for en bra fake! Jeg ble faktisk litt overrasket over at det var to som sto bak - trodde det var en person. Og tanken på en av dere har faktisk slått meg - unge og flinke til å skrive!

10:10 p.m.  
Blogger Marte sa...

Har vel ikke vært i tvil om at det har vært tull, men morsomt lesestoff har det vært uansett!
Jeg vil ha mer.....

10:10 p.m.  
Blogger Rigmor sa...

Hhehe, det kom ikke som en bombe, men jeg hadde blitt overrasket om denne bloggen IKKE var fiktiv. Det var jo noen hint ute og gikk eller...

10:52 p.m.  
Blogger Annikken sa...

Merker jeg er ganske fornøyd med å ha gjetta dette heeeelt selv, for leeenge siden (oktober?) og klart å holde på hemmeligheten hele tiden.

Men kommer til å savne dere, har vært veldig gøy å lese, selv om jeg visste at det var tull og tøys!

10:56 p.m.  
Blogger Frøkna på Haugen sa...

Kjenner jeg blir litt vemodig ved tanken på følgene... Hverdagen kommer til å bli dyster en tid fremover. Takk for en super blogg, dere vil bli savnet!!!

Flinke har dere vært, flinke!

11:29 p.m.  
Blogger Britt M. sa...

Det er innmari trist at det ikke blir flere merkelige historier fra bloggerbyens kuleste bofellesskap, men det føles veldig bra å endelig få stilt nysgjerrigheten! :)

11:37 p.m.  
Anonymous Anonym sa...

Dere er gode! -In, oh, so many ways...

11:43 p.m.  
Anonymous Anonym sa...

jeg har kost meg utrolig mye med dere! Jeg kom over bybebo gjennom dyveke, og tine og kristin sine blogger på samme måte, men ingen av de fant jeg interesant nok til å lese. Bybebo har jeg derimot lest meg gjennom hele arkivet. Skikkelig kost meg! Kommer til å savne dere, FLINKE JENTER!!!

12:25 a.m.  
Blogger John T. sa...

Nydelig. :)

12:46 a.m.  
Anonymous Anonym sa...

hvorfor ikke lade os leve i løgnen. Dejligt fiktivt. Hold mig gerne for nar igen. Fornæktelsen lenge leve. Illutionen er alt.
Ærbødigst
København

12:59 a.m.  
Anonymous Anonym sa...

Litt drøye historier, men bra lagt opp.

Om Å&GS har vært på ordentlig eller ei har jeg egentlig ikke brydd meg noe om, det har vært artig lesestoff okke som.

Godt jobba!

1:44 a.m.  
Blogger Tine sa...

Viidar: Unnskyld.

Elisabeth: Nuvel, jeg følte at det var Petters give-away.

Vampus: Du smigrer.

Esquil: Hva i all verden får deg til å si det?
Og ja, spesielt den setningen lo vi godt av, spesielt med tanke på at jeg visstnok har "hodet til en fjortenåring."

Rambukk: Festen er ikke over! Det er.. Ok, så hadde vi aldri kake. Go home.

Audun: Du er den eneste nordlendingen jeg har kjent. Slike ting glemmer man ikke så lett. Er du i sjokk?

Hanne: Enkelte ting er virkelig på tide. Dette var en av de.

radiohode: Hva ligger det i det for oss?

Kristin: Vi kan la det passere.

Midget: Hadde vi ikke snakket om det på forhånd hadde vi bust ut med det til deg, alle sammen. Du var den store prøven, virkelig.

Mihoe: Vi syntes det var så opplagt , selv.

Frøken Skavlan: Jeg tror ikke det blir noe gøy når du vet hvem det er. Da er jo all mystikken borte.

Rigmor: Å ja? Det har ikke vært bevisst. Vi nådde riktignok et punkt hvor vi lot alt fare, men allikevel...

Annikken: Takk, du var imponerende rask altså.

Starchild: Jeg tror faktisk jeg er like deprimert som deg over dette.

Britt m: Det kan jeg nesten si meg enig i, bare at jeg kjenner det er veldig deilig å kunne snakke om det.

Røverdatter: Å, du vet...

Åse: Du vet, siden vi på en måte er forfatterne, så er dette sånne ting du ikke trenger fortelle:P

John T: Takk.

København: Nå varmet du mitt hjerte.

Thomas: Litt drøyt? Hihi...

8:39 a.m.  
Anonymous Anonym sa...

Ligger og ligger... ikke noe spesielt, antar jeg?

8:49 a.m.  
Blogger En liten blå høne sa...

Dette føles som når man ser på en kjempespennende film og blir helt oppslukt, og når filmen er ferdig blir man liksom kastet tilbake i sin egen kjedelige tilværelse hvor ingenting lignende spennende skjer.

Jeg tipper en ny oppdiktet blogg er underveis!? Hvis den ikke allerede finnes!?

Hilsen en liten blå høne som etter mye filmtitting har hodet fullt av konspirasjonsteorier

8:54 a.m.  
Blogger Odd sa...

*Golfapplaus*

9:42 a.m.  
Blogger AM sa...

Ja, det får'n si. Men at det var DERE hadde jeg ikke trodd. Geinalt. Takk for takken :)

9:48 a.m.  
Blogger Carl Christian sa...

Gratulerer, dere klarte å holde det gående veldig lenge synes jeg, og som andre har sagt, (nesten) uten hvileskjær og kjedelige perioder. Dette står det respekt av. Gleder emg til neste prosjekt. ...og et tips til neste gang; la den fiktive identiteten kommentere på andres blogger i større grad. Så aktive bloggere som GS og Å ville definitivt ha kommentert langt mere på andres blogger enn hva de har gjort....
Men det står respekt av arbeidet. Hvis dere trykker bok av det (med alle kommentarer selvsagt) så kjøper jeg gjerne en signert førsteutgave...

10:36 a.m.  
Anonymous Anonym sa...

Er ikke den der "Herrens hærskare" en sånn oppdiktet blogg da?

10:49 a.m.  
Blogger Esquil sa...

ms.hild:

vet ikke, men tror jeg forvekslet intelligens og godt språk med modenhet. ikke alene om det, når man stryker på universitetet heter det "imm." i protokollen (har jeg hørt), og imm. er forkortelse for det latinske ordet for umodenhet.

dessuten har jeg etter erfaring muligens fordommer som sier at så løse piker som åshild er litt enkle i toppen, og hvis jeg tolket bloggen som mer selvbiografisk enn den var kan jeg ha trodd at åshild måtte være eldre enn 23 for å holde såpass språklig nivå. som sagt, vet ikke. uansett, alltid hyggelig å bli ledd av :)

nå aner det meg hvor iversen tok inspirasjonen til den også geniale ideen å bytte blogg med kristin. for postkortet var et julekort, right? og skjedde ikke byttingen i romjula? spurte han retorisk.

11:23 a.m.  
Anonymous Anonym sa...

Hei og hopp jenter
Har fulgt med på bloggen deres siden starten, og har hele tiden antatt at det ikke var heeeeelt sant. Likevel har det vært så underholdende lesning, at jeg egentlig ikke har brydd meg om hvorvidt det var sant eller ikke.
I tillegg kjenner jeg igjen meg sjøl og andre i GS på såpass mange områder at det nesten er skummelt... (Er jo sjøl sosialist, miljøverner, palestinaskjerfbruker og det som verre er).

Uansett, digger stilen deres, så nå må jeg vel nesten begynne å lese bloggene deres også:)
Godt jobba, og takk for mang en kjærkommen distraksjon i lekselesing og stilskriving!

12:34 p.m.  
Anonymous Anonym sa...

Jeg hadde faktisk Tine med i betraktningen, men jeg tenkte at hun var litt ung for å lage en så god fiksjonsblogg (jeg skjønte med en gang at det var fiksjon). Gjettet på at det var to venninner som var i slutten av 20-årene som bestemte seg for å lage en morro-blogg.

Arrester meg.

Forresten, hvem stod for de flotte designene på bloggen?

2:11 p.m.  
Blogger Kristin Storrusten sa...

Jeg er egentlig fryktelig dårlig til å svare på kommentarer, men jeg må nesten bare neie pent for den siste.
Og til Mina: Du vil ikke tro hvor vanskelig det er å leke sosialist når jeg egentlig engasjerer meg altfor lite! Hele dette halvåret har jeg abonnert på Putsj (medlemsbladet i NU) for research, og hver gang jeg ser en miljøsak i Aftenposten leser jeg den fordi jeg tenker "der ville Gunnsam ha vært!"
Og Carl Christian: Du skal få den førstesignerte boken.

---
Men hvor er kommentaren fra Espen Nersveeen?

2:15 p.m.  
Anonymous Anonym sa...

Høhø! NYdelig=D Og jeg VISSTE det var Katie Holmes sine øyne! JESS! Men hvem er Åshilds profilbilde, tru? Hadde vært skikkelig moro hvis det faktisk er en av dere, selv om jeg tviler. Dere er mer fornuftige enn å publisere slike bilder.

Takk for et faktastisk halvår! :D

3:55 p.m.  
Blogger Vilde sa...

Ja, dere fikk jo glede av å se reaksjonen min. Fantastisk, rett og slett.

4:41 p.m.  
Blogger Tine sa...

radiohode: Moren min er fra Sunnmøre. Det ligger i blodet.

Blå høne: Jeg slet nok med å holde en noen lunde hemmelig- to?? (ok, så bor jeg egentlig på Grorud.)

Odd: Cheers mate!

Carl Christian: Det var jo litt av spillet, at vi skulle se om vi fikk treff nesten helt uten å kommentere noe særlig. Dessuten så oppsto det alltid kriser fordi vi kommenterte under feil navn. Det var greit nok i vår egen blogg, for da kunne vi bare slette.

radiohode (igjen): Hvem er det?

Esquil: Da er vi alle enige om at du tok feil, og med hensyn til hvor mye bra og riktig du skriver, så føles det litt godt.

Mina: Det som jeg finner litt interessant er at ALLE har en venninne som Åshild, men INGEN kjenner seg igjen i henne...

Nessie: Ingen har noen gang tatt meg for å være i slutten av tyve-årene basert på noe jeg har sagt/skrevet før. Jaggu.

Rikke: Jeg aner ikke, virkelig. Jeg googlet "naked lady" elns, og så syntes jeg det passet.

Vilde: Din var seriøst den beste. Det var nesten så jeg skulle ønske jeg var deg da.

Og så var det bare å passe på at jeg logget inn med riktig navn da..

5:56 p.m.  
Blogger Eva sa...

Storveis!

Ü

8:47 p.m.  
Anonymous Anonym sa...

Jeg har nok ingen venninne som er helt som Åshild (kanskje like greit, tatt i betrakning at jeg er 17...), men jeg trur de fleste kan kjenne igjen noe av seg sjøl i Åshild. Eller skulle ønske de kunne det...?

8:55 p.m.  
Anonymous Anonym sa...

Hehe, merkelig med nordmenn. Alle visste det, men ingen sa det. Tydeligvis.

Vel, jeg innrømmer det; jeg skjønte ingenting. Noe muffens var det, men de skyldige hadde jeg ingen anelse om!

Dog, jeg trodde Kristin faktisk VAR Gunn Samantha!

1:26 a.m.  
Anonymous Anonym sa...

Det jeg lurer på er hvem som lagde den fantastisk morsomme utregningen av hvor mange menn Åshild har betjent! :D

8:24 p.m.  
Blogger Kristine sa...

trist nå!

8:58 p.m.  
Blogger Kristin Storrusten sa...

Rannveig; det var meg! Ingenting er så morsomt som et excel-ark en sen aften...

9:05 p.m.  
Anonymous Anonym sa...

Godt jobba! Må ærlig innrømme at jeg syns ByBeBo er bedre enn begge deres vanlige blogger, noe som bare beviser ennå en gang at virkeligheten er meget oppskrytt. Fortsett med fiksjonen.
Gratulerer!

9:46 a.m.  
Anonymous Anonym sa...

Det var god underholdning! Men den indre sammenhengen i tekstene, og ikke minst mellom tekstene, kunne vært bedre.

Dessuten skjedde det litt for mye til å være helt troverdig, men som sagt: God underholdning og stort sett godt skrevet.

1:04 a.m.  
Blogger Fred Ut sa...

Hihihi. Genialt

12:13 p.m.  

Legg inn en kommentar

<< Hjem